امام جمعه مشهد:

دنیا نمونه ای از جنایات اسرائیل را به دست آل سعود در یمن شاهد بود

آیت الله علم الهدی با بیان این که عربستان نه تنها به اهداف خود در یمن نرسید بلکه وحدتی بی‌سابقه علیه مستکبران را در یمن رقم زد، گفت: در طی این جنگ 27روزه دنیا نمونه ای از جنایات اسرائیل را به دست آل سعود در یمن مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۵۱۳۷۸۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در هفته ای که گذشت، دو جریان قابل‌تأمل در کشور جاری بود؛ جریان اول، جریانی که در فتنه 88 دچار مرگ سیاسی شد و از هر فرصتی برای احیای حیات سیاسی خود می‌خواهد استفاده کند، وقتی دیدند یک عده افراد نگران هستند و نسبت به آنچه مذاکره شده است، دغدغه دارند خودشان را جلو انداختند برای برپایی جشن و شادی و تبریک صدور بیانیه لوزان.

 

دو جریان منحرف تودهنی خوردند

وی افزود: جریان دوم، جریان ملی‌گرای طرفدار استکبار بود که این‌ها آمریکا ستیزی را قبول نداشتند، به‌مجرد این که فرزندان ما، جاسوسخانه آمریکا را تصرف کردند و به فرمایش امام بزرگوارمان، انقلاب دوم صورت گرفت، این‌ها از عرصه نظام کنار رفتند و استعفا دادند.

 

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: این‌ها وقتی دیدند مذاکرات دارد به نتیجه می‌رسد، ادعا کردند که ما از اول در مقابله با آمریکا موافق نبودیم و می‌گفتیم آمریکا قابل‌مذاکره و دوستی است، شما عمل نکردید و 35 سال این ملت به خاطر مقابله با آمریکا خسارت دید.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: از سوی دیگر عناصر دلسوز انقلاب دغدغه دارند، ازیک‌طرف هم این دو جریان آلوده منحرف سیاسی آمدند برای سوءاستفاده اما این دفعه هم مانند همیشه در منطق حکیمانه رهبر معظم انقلاب خوشبختانه تحلیلی انجام گرفت که افراد دغدغه دار، خاطرجمع شدند و این دو جریان سیاسی منحرف هم با یک عقب‌گرد افتضاح آمیز تودهنی خوردند.

 

منطق رهبری اطمینان خاطر تیم مذاکره کننده را به دنبال داشت

وی اضافه کرد: رهبری با تثبیت اصل قطعی همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت، آرامش و اطمینانی را در کشور حاکم کردند که در سایه آن، تیم مذاکره‌کننده با یک پشتیبانی و قدرت بیشتری وارد عرصه ادامه مذاکرات شد، و از سوی دیگر رهبری با قاطعیت، مطالبات خود را در چهار اصل مطرح کردند که کاملا خط سیر تیم مذاکره را روشن کرد.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: از آن طرف، در آمریکا بین دولت و کنگره اختلاف شد و با این که هردو مذاکره و توافق را می‌خواهند اما برای این که هرکدامشان به نفع خود بهره‌برداری کنند، به جان هم افتادند و فضای کینه و دورویی و اختلاف در امریکا پس از مذاکرات تشدید شد که به اعتراف خودشان، ناشی از نبود یک رهبر است.

 

دنیا نمونه ای از جنایات اسرائیل را از سوی آل سعود در یمن مشاهده کرد

وی در ادامه بهاعلام آتش‌بس یک‌طرفه از طرف طاغوت سعودی در حمله به یمن اشاره و خاطرنشان کرد: یک جمله مضحک و افتضاح آمیز در بیانیه ائتلاف شیطانی طوفان صادر شد و آن جمله این بود که گفتند ما چون به اهداف خودمان در این حملات رسیدیم، می‌خواهیم این حمله‌ها را قطع کنیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به آل سعود ادامه داد: اهداف شما چه بود؟ این که بیمارستان‌ها را روی‌هم خراب کنید؟ خانه‌های مردم را روی سرشان خراب کنید؟ سه هزار آدم بکشید که در آن سه هزار نفر 150 نفر کودک بود؟ شما غیرازاین چه نتیجه‌ای از حمله 27 روزه گرفتید؟.

 

عربستان نه تنها به اهداف خود در یمن نرسید بلکه وحدتی بی‌سابقه را در یمن رقم زد

وی با بیان این که مردم دنیا ‌بار دیگر یک کپی از جنایات صهیونیست‌های ناپاک را در عملیات طوفان عربستان سعودی  مشاهده کردند، خطاب به آل سعود گفت: آیا توانستید یکی از عملیات‌های انصار الله را تعطیل کنید؟ در دل بمباران شما، انصار الله رفتند عدن را قبضه کردند،تا ساحل دریا رسیدند، جریان القاعده و منافقین و عناصر مخربی که به مزدوری فرستاده بودید نابود کردند، از نظر سیاسی تمام احزاب سیاسی یمن یکپارچه دنبال انصار الله راه افتادند حتی دو حزب حامی منصور هادی با جنایات شما، پشیمان شدند و اعلام  همبستگی با انصار الله کردند؛ تاکنون چنین وحدتی در یمن اتفاق نیفتاده بود.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که دو آبراه بزرگ دریایی که سرنوشت‌ساز اقتصاد و سیاست و قدرت نظامی همه کره زمین است یعنی تنگه های هرمز و باب المندب در دست مسلمانان و در هلال مقاومت اسلامی است، ابراز کرد: هلال مقاومت از عراق، سوریه، لبنان  فراتر رفته و به یمن رسیده است و هیچ روزی مانند امروز آمریکا و اسرائیل این‌قدر بیچاره نبودند که نتیجه پشتیبانی شان از یک طاغوت دیوانه را این ببینند که دومین آبراه بزرگ دریایی(باب المندب) را هم از دست بدهند.

 

رفاقت باید به‌عنوان مساعدتی برای جریان زندگی باشد

امام جمعه مشهد در خطبه نخست نماز جمعه نیز در ادامه موضوع سبک زندگی اسلامی، به بحث نحوه رفتار با دوست و اهمیت انتخاب دوست مناسب در سرنوشت انسان اشاره و تصریح کرد: رفاقت به خاطر ارضای عواطف و جریان احساسی یا به خاطر یک خوشایند و انسی که با هم سن و هم‌سال خود پیداکرده است، اشتباه است، رفاقت باید به‌عنوان یک کمک و مساعد در جریان زندگی برای شما صورت بگیرد ازا ین رو اگر این رفیق هم گام و هم خط شما نباشد، برای شما در زندگی هزینه‌ساز بوده و مشکلاتی ایجاد می‌کند.

 

وی با اشاره به نگاه امیرمؤمنان حضرت علی(ع) به رفاقت و دوستی، خاطرنشان کرد: ایشان در تعبیری می‌فرمایند: «دوستی و عشق را به کسی که به تو وفا ندارد، نده، دوستی یک سرمایه است»؛ شما در زندگی کردن برای گذران یک زندگی سعادتمندانه، با پیشرفت و متعالی، استعدادها و سرمایه‌های گوناگونی دارید که یکی از این سرمایه‌ها رفاقت است؛ رفاقتی که مشکلات و مصائب شما با یکدیگر تقسیم شود از همین‌رو امیرمؤمنان(ع)می‌فرمایند این دوستی سرمایه است.

 

توحید باید در دل انسان نیز نمود داشته باشد

آیت الله علم الهدی افزود: در سبک زندگی اسلامی مسأله دوستی، صمیمت و رفاقت یک اصل است اما اصلی که دستور و سبک دارد نه اصلی که تنها با یک احساس پوچ و خوشایند بی‌مایه که شما خود را در یک منجلاب قرار دهید و در نهایت افسوس آن را بخورید.

 

وی خطاب به جوانان گفت: در رفاقت از ابتدای آن فکر کنید، دل، یک ابزار بیشتر نیست که خداوند در انسان قرار داده، خداوند یک دل آفریده است  و آن دل نیز متعلق به خودش است، رفاقت به معنای دل دادگی و دل‌بستگی غلط است، ما تنها یک دل داریم و آن تنها برای خدا و ظرف عشق خدا است و نباید به غیر خدا دل بدهیم.

 

امام جمعه مشهد اضافه کرد: اگر در دل، این صمیمیت و دوستی با همکاری و همراهی وجود ندارد، آن را رها کنید؛ خداوند اصل توحید را در دل ما می‌خواهد که این دل تنها وابسته به خدا باشد و به غیر او تعلق نداشته باشد.


منبع: خبرگزاری رسا

ارسال نظرات