شیخ ماهر حمود:

سیاست دولت اردوغان به هیچ وجه اسلامی نیست

دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی، کشتار ارمنی‌ها به دست دولت عثمانی را محکوم و تأکید کرد که بر خلاف ادعاهای برخی، سیاست دولت ترکیه به هیچ وجه اسلامی نیست.
کد خبر: ۸۵۱۳۷۷۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد قدس صیدا برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن صدمین سالگرد نسل کشی ارمنی‌ها به دست حکومت عثمانی، گفت: باید توجه داشت که دین اسلام در قبال این جنایت متهم نیست؛ چرا که همگان به خوبی می‌دانند در آن زمان حزب قومی اتحاد و پیشرفت طورانی بر دولت عثمانی سیطره داشت. حزبی که آتاتورک را روی کار آورد و همه مظاهر و نمادهای اسلامی را از حکومت عثمانی کنار زد.

 


وی با یادآوری مسائلی از قبیل تغییر اذان عربی به اذان ترکی و ممنوعیت استفاده از عمامه و حجاب، گفت: جریان‌های اسلامی لازم نیست که با مراسم بزرگداشت صدمین سال این کشتار همراه شوند اما باید توجه داشت که هر جنایتی به دور از گرایش‌های طایفه‌ای و عرقی باید محکوم شود.

 


این عالم لبنانی تصریح کرد: هیچ کس اجازه ندارد از جنایتی که به وقوع پیوسته است حمایت کند حتی اگر این جنایت از سوی نزدیکان ما صورت پذیرفته باشد.

 


شیخ ماهر حمود با رد تصور برخی بر اسلامی بودن سیاست حکومت رجب طیب اردوغان، گفت: سیاست اردوغان به هیچ وجه اسلامی نیست، اگر این ادعا چهار سال پیش قابل بررسی بود امروز و پس از چهار سال از نقش  حکومت ترکیه در تخریب سوریه و حمایت از تکفیری‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

 

گفتنی است لبنان این روزها و در صدمین سالگرد کشتار ارمنی‌ها شاهد تنش‌هایی بین برخی سیاستمداران است. تصمیم وزارت آموزش و پرورش لبنان مبنی بر تعطیلی رسمی مدارس به مناسبت فرارسیدن سالگرد این جنایت با واکنش مختلف سیاستمداران این کشور مواجه شده است.

 


این در حالی است که در هفته گذشته اظهار همدردی پاپ فرانسیس با قوم ارمن به دلیل کشتار ارمنی‌ها به دست حکومت عثمانی با واکنش شدید رجب طیب اردوغان و سایر دولتمردان ترکیه مواجه شد و تنشی جدی بین واتیکان و آنکارا ایجاد کرد.


منبع: خبرگزاری رسا

ارسال نظرات