نماینده آیت الله سیستانی:

مسؤولیت وضع کنونی عراق بر عهده سیاستمداران است

امام جمعه کربلا از ادامه اختلاف میان گروه‎های سیاسی به شدت انتقاد کرد و مسؤولیت کامل این وضع را متوجه سیاستمداران دانست.
کد خبر: ۸۵۱۳۷۷۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف ها از سوی سیاستمداران تأکید کرد و گفت: سیاستمداران باید در پرتو مسائل امنیتی، چالش های بزرگ و رشادت های نیروهای امنیتی و بسیج مردمی و عشایر اصیل اختلاف ها را کنار بگذارند و اهداف ملی و اخلاقی که از سوی همه مردم پیگیری می شوند را دنبال کنند.

 

وی افزود: کسانی که در رأس قدرت حضور دارند باید بدانند چیزی گرانبهاتری از خون مردم وجود ندارد؛ خونی که هم اکنون در حال جاری شدن است. سیاستمداران موظفند گفتمان و دیدگاه های خود را متحد ساخته، اختلاف ها را کنار گذاشته و اعتماد به یکدیگر را افزایش دهند.

 

حجت الاسلام صافی با اشاره به اینکه ادامه اختلاف های سیاسی در پرتو تهدیدهای امنیتی و آواره شدن هزاران تن از مردم غیرمعقول است، تصریح کرد: هر که مسائل عراق را پیگیری کند، مسؤولیت رخدادهای این کشور را متوجه سیاستمداران می داند. مطمئنا مسؤولیت آنچه در عراق رخ می دهد با وجود تهدیدهای داخلی و خارجی متوجه گروه های سیاسی است و باید برای مشکلاتی که کشور را از لحاظ سیاسی و امنیتی و اقتصادی تهدید می کند راه حل ریشه ای بیابند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی همگان را به کنار گذاشتن روحیه نزاع و تمسک به تسامح دعوت کرد و ادامه داد: برخی دخالت های خارجی کاملا مضر بوده و تنها به سود یک جریان است. سیاستمدار موفق کسی است که کشور را به سوی محبت سوق دهد و از همه توان برای حفظ ملت و هویت کشور و برطرف شدن مشکلات استفاده کند.

 

وی خاطر نشان ساخت: ما به قدرت مسؤولان برای عبور از بحران و شجاعت فرزندان عراق که تاریخ روشنی دارند کاملا ایمان داریم و مطمئنیم که عراقی ها که به کرامت مشهور هستند از آوارگان حمایت خواهند کرد.


منبع: خبرگزاری رسا

ارسال نظرات