خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سپاه ناحیه رزن خبر داد

معرفی شهید «هادی مختاری دلیر» به عنوان شهید شاخص شهرستان رزن

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه رزن از معرفی شهید «هادی مختاری دلیر» شهید شاخص شهرستان رزن خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۳۳۳۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱

محسن هادی ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رزن با اشاره به گمنامی شهید «مختاری دلیر» بعد از سال‌های جنگ اظهار داشت: شهید «هادی مختاری» یکی از سردارن شهید رزن بوده اما بعد از اتمام جنگ آن گونه که شایسته ایشان است تجلیلی نشده است.

وی افزود: امید است انتخاب ایشان به عنوان شهید شاخص فرصتی برای بازگویی و بیان اندکی از دلاورمردی‌ها و رشادت‌های این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس باشد.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه رزن ابراز داشت: انتخاب یک شهید به عنوان شهید شاخص شهرستان از سال گذشته بر اساس دستورالعمل‌های رسیده در حال برگزاری است که سال گذشته فضای شهرستان به نام شهید «حاج ستار ابراهیمی» مزین شده بود و امسال نیز توفیقی شد تا با همکاری‌های بنیاد شهید این شهید بزرگوار را به عنوان شهید شاخص شهرستان رزن در سال 94 انتخاب کنیم.

گفتنی است؛ شهيد هادي مختاري در سال ۱۳۴۳ متولد شد. از همان اوان كودكي تحت تعاليم پدر و مادري مهذب و با تقوي پاي در طريق پاكي و طهارت گذاشت.

عشق و ارادت او به مفاهيم روح‌بخش الهي سبب شد تا در شش سالگي به فراگيري قرآن كريم بپردازد. شهيد مختاري دوران تحصيلات ابتدايي را سپري كرده و هنگام تحصيل در مقطع راهنمايي با جريانات انقلاب اسلامي مواجه گشت.

نهضت سرخ امام خميني (ره) چنان اثري در وجود آن نوجوان پر شور نهاد كه راه مجاهدت و جانبازي از آن پس سرفصل حياتش گرديد.
در 18 سالگي اولين توفيق حضورش در ميدان جنگ و جهاد فراهم شد و با اعزام از طريق نيروي مقاومت بسيج به منطقه چنگوله گسيل گرديد. در اوائل سال ۶۳ به شهرستان مريوان در منطقه كردستان رفته و در عمليات‌هاي غرب كشور با عنوان فرمانده گردان به نقش آفريني پرداخت.

آن مجاهد دلير تا سال ۶۴ در محور چناره مريوان حاضر بود و سپس به سپاه سنقر ملحق شد. سه سال در آنجا جنگيد و حماسه‌هاي ماندگار از خود برجاي گذاشت. تا آنكه وصول به حريم قرب حق براي روح مشتاقش فراهم گرديده و در روز چهاردهم تير ماه سال ۶۷ يعني روزهاي پاياني جنگ تحميلي فرمانده گردان خط شکن سقز برات شهادت گرفته و در عمليات سوركوه به جاودانگي پيوست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات