خبرهای داغ:
معاون سازمان ورزش و جوانان استان همدان:

فرهنگ و فرهنگ‌سازی در استان همدان مظلوم واقع شده است

معاون سازمان ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری باید از فرهنگ رفع مظلومیت شود، گفت: فرهنگ و فرهنگ‌سازی در استان همدان به شدت مظلوم واقع شده و برنامه مدونی برای توسعه فرهنگی شهر همدان دیده نمی شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۰۵۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،اسدالله ربانی‌مهر در نخستین مجمع هم اندیشی گروه راهیان کربلا در همدان اظهار داشت: با بیان اینکه در این برهه از زمان توجه به فرهنگ امری لازم و ضروری است، گفت: فضای مجازی در کنار مشکلاتی که ایجاد می کند ظرفیتی برای انجام امور فرهنگی است که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری باید از فرهنگ رفع مظلومیت شود، ادامه داد: فرهنگ و فرهنگ‌سازی در استان همدان به شدت مظلوم واقع شده و برنامه مدونی برای توسعه فرهنگی شهر همدان دیده نمی شود.

معاون سازمان ورزش و جوانان استان همدان با تاکید براینکه ریشه بسیاری از مشکلات در جامعه بی توجهی به مسایل فرهنگی است، گفت: تکلیفی برعهده تک تک آحاد جامعه است که باید برای رشد فرهنگ تلاش کنند.

وی با بیان اینکه باید برنامه اجرایی مدونی با توجه به نیازهای فرهنگی استان همدان تدوین شود، گفت: اگر کارها به صورت منسجم پیش رود نتایج نیز بهتر خواهد بود.

ربانی با تاکید بر اینکه استفاده از مشارکت های مردمی در انجام امور فرهنگی بازدهی کار را افزایش می دهد، ادامه داد: نباید برای انجام امور فرهنگی به دستگاههای دولتی تکیه کرد اما با تقویت تشکل های مردمی می توان انجام امور فرهنگی را سرعت داد.

وی با اشاره به وجود ۷۲ سازمان مردم نهاد فعال در همدان اظهار داشت: برخی امور فرهنگی که دستگاههای دولتی در انجام آن با مشکلاتی روبرو می شوند به راحتی توسط سمن ها قابل اجراست.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی شهرستان همدان نیز در این نشست با اشاره به آسیب ها و امتیازات فضای مجازی و بیان اینکه در این فضا توجه به امور فرهنگی کمتر دیده می شود، گفت: دغدغه های فرهنگی در حوزه جوانان بیشتر احساس می شود.

صادق مطهری با بیان اینکه باید راهکارهایی برای برون رفت از این مشکل در نظر گرفته شود، گفت: باید توجه به بعد شناختی و نیاز جوانان در اولویت فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد.

یکی از فعالان فرهنگی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه با وجود مجموعه های فرهنگی متعدد هنوز نیازهای فرهنگی احساس می شود، گفت: باید تغذیه فکری در امور فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

مهدی سلیمانی با تاکید بر اینکه خرد جمعی سرعت و کیفیت انجام کارها را بهبود می بخشد، گفت: باید به ساخت جامعه ای اسلامی توجه داشت.

سلیمانی ریشه یابی مشکلات فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید کارهای فرهنگی به صورت عمقی انجام شود تا نتایج آن ملموس باشد.

در پایان این نشست جمعی از فعالان فرهنگی استان همدان به ارائه دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات