آیت‌الله حسینی بوشهری:

جنایت امروز عربستان مانند جنایات رژیم صهیونیستی است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: جنایات امروز عربستان در یمن مصداق جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است، آثار تنفر عمومی از این کشورها را امروز در دنیا می‌بینیم و قطعاً این روند از نظر افکار عمومی دنیا شکست قطعی برای متجاوزان است.
کد خبر: ۸۵۱۲۶۸۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن محکوم کردن اقدامات غرب و عربستان در یمن اظهار داشت: کشورهای غربی به دموکراسی هیچ اعتقادی ندارند چرا که هر جا منافعشان در تقابل با دموکراسی قرار بگیرد، سکوت می‌کنند و جبهه‌ای را تقویت می‌کنند که اساساً در قاموس برنامه آن چیزی به نام دموکراسی و توجه به آراء مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت دوگانه را در جای جای اقدامات کشورهای اروپایی و آمریکا مشاهده می‌کنیم، یادآور شد: این کشورها در یک جایی برای برپایی دموکراسی و انتخاب آزاد مردم فشار وارد می‌کنند و در کشور دیگری که مردم خود خواهان دموکراسی هستند و در میدان آمده‌اند به این علت که حاکم آن کشور تأمین کننده منافعشان است، به سرکوب مردم دست می‌زنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه شرایط امروز دنیا، قلدری، زورگویی و دستیابی به منافع شخصی است، توضیح داد: ما امروز مشاهده می‌کنیم که مردم یمن به صحنه آمده‌اند و خواهان انتخابات آزاد هستند طبعاً با آن حضور یکپارچه اگر احیاناً کشورها به دنبال حق دادن به مردم باشند، باید رسماً اعلام کنند تا هر کس برنده انتخابات آزاد شد، قدرت برای او باشد.

وی در ادامه افزود: غرب و عربستان به این علت که احساس کردند یمن به دنبال ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود است تلاش دارند تا عوامل خود را آنجا سرکار بیاورند، عربستان هم که تأمین‌گر منافع آمریکاست با وجود متضرر شدن در قیمت پایین نفت، می‌خواهد به ایران ضربه وارد کند و از این جهت خسارات خود را تحمل می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به شرایط پیش آمده در یمن گفت: تعجب از عربستان است که به عنوان خادم الحرمین شریفین چگونه به خود اجازه می‌دهد به یک کشور همسایه مسلمان اینطور تاخت و تاز کند؟ ما خاطره حمله به غزه را فراموش نمی‌کنیم، زنان، کودکان و پیرانی که کشته شدند، مراکز بیمارستانی و آموزشی که مورد حمله قرار گرفتند با این حال همه این حملات در سطح بین الملل محکوم شد و آن روز هم ما شاهد بودیم که آمریکا و اروپا از رژیم اشغالی حمایت کردند.

وی با مقایسه جنایت عربستان در یمن با رژیم اشغالگر در غزه توضیح داد: بنده معتقدم این حالت قابل ادامه نخواهد بود تنفر عمومی که آثارش در کشورهای مختلف دنیا نمود می‌کند از راه پیمایی‌ها و تظاهرات مردم حتی در خود اروپا و آمریکا آرام آن قداستی که برای خود قائل بوده را تبدیل به یک تنفر عمومی می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: این کشورها چاره‌ای جز این ندارند که دست از اقدامات ناشایستشان بردارند چرا که اگر بخواهند به این روند ادامه دهند و کار به جنگ زمینی بکشد، قطعاً شکست خواهند خورد گرچه تا اینجا هم از نظر افکار عمومی شکست قطعی خورده‌اند. بنا نیست همه در جبهه جنگ شکست بخورند افرادی که توانایی قانع کردن افکار عمومی دنیا را ندارند هم حقیقتاً شکست خورده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر عملکرد حوزه‌های علمیه سراسر کشور در محکومیت جنایات عربستان در یمن گفت: روز گذشته در مدرسه فیضیه و سراسر کشور اجتماع بسیار بزرگی به منظور محکوم کردن این اقدامات برگزار و از مظلوم که مردم یمن هستند، حمایت شد، چون براساس شعار دینی «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا»، ما تا آخر در کنار مظلومان جهان مى‌ایستیم و با ظالم مى‏‌جنگیم.


ارسال نظرات