خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

بیش از 30 کانون هسته پژوهشی در استان قزوین تشکیل شده است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: در حوزه پژوهش در بیش از 30 کانون هسته پژوهشی تشکیل شده است و درصدد تقویت فعالیت این کانون ها می‌باشیم.
کد خبر: ۸۵۱۲۶۶۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در نشست کارکنان دبیرخانه کانون های مساجد استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: سه نگاه در دبیرخانه کانون های مساجد در حال توسعه است، یک نگاه برنامه محوری است که هر ساله برنامه هایی بین مجموعه دبیرخانه و کانون ها پیش بینی و اجرایی می شود.

وی ادامه داد: برنامه دیگر به صورت استانی است که توسط دبیرخانه کانون های مساجد تدوین می شود و این برنامه ها مورد حمایت استان و ستاد عالی است و برنامه های دیگری نیز از سوی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ابلاغ می شود که در راستای سیاست های ستاد عالی است که همه این برنامه ها در چارچوب مسجد و توسعه امور مسجد است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به فعالیت های بخش آموزش و پژوهش اضافه کرد: برگزاری جلسات تفسیر کوتاه، تقویت نشست های قرآنی، همایش تکریم از خادمان قرآنی، اجرای طرح 1449، اجرای طرح نهج البلاغه، برگزاری دوره اندیشه های آسمانی و برگزاری دوره آموزشی مقدماتی نویسندگی برای طلاب جوان از جمله برنامه های این حوزه است.

وی عنوان کرد: در حوزه پژوهش در بیش از 30 کانون هسته پژوهشی تشکیل شده و بحث پژوهش را دنبال می کنند که درصدد تقویت فعالیت این کانون ها هستیم و در سال جاری نیز فراخوان پژوهش 19 مهر را خواهیم داشت و همچنین حمایت از پایان نامه ها با عنوان مسجد طراز اسلامی در دستور کار ما قرار دارد.

حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: ابتکاری که در سال جاری صورت گرفته است، تصحیح قرائت حمد و سوره قرآنی نوجوانان در مساجد است.

وی اعلام کرد: 80 کانون فرهنگی هنری در استان دارای واحد خواهران هستند که درصدد هستیم شورای مشورتی را با حضور سازمان هایی که در امر واحد خواهران دخالت دارند را داشته و برگزاری گردهمایی رابطان در ماه و جلساتی در این راستا داشته باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: در کل استان 255 کانون فرهنگی هنری دارای پرونده و کد رهگیری هستند و توانمندسازی کانون ها مدنظر است که در این راستا تدوین برنامه شده است.

وی با اشاره به تأسیس کانون های مصلا و دانشگاهی گفت: در حال حاضر سه کانون در دانشگاه های آزاد، علوم پزشکی و فرهنگیان راه اندازی شده است که تجهیزات کافی را نتوانستیم برای آنها محقق کنیم و در 11 مسجد که مصلا دارند نیز با تعامل صورت گرفته با شورای ائمه جمعه کانون تأسیس شده است.

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: یکی از برنامه هایی که در سال جاری جزو سیاست کاری ستاد عالی است و درصدد هستیم از این طریق عدالت در کانون ها اجرایی شود، رتبه بندی کانون ها است.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت های کانون های مساجد در حوزه اوقات فراغت است که در این راستا پایگاه های اوقات فراغت در کانون ها تشکیل می شود، برگزاری برنامه های مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی نظیر اعتکاف، نیمه شعبان، جشن های رضوی و غیره از دیگر برنامه کانون های مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین افزود: در سال جاری جشنواره های متعددی در استان برگزار خواهد شد که سه جشنواره کشوری قرآن، سرود و هنرهای نمایشی امسال برگزار می شود.

وی در خصوص فعالیت کتابخانه های کانون های مساجد عنوان کرد: 45 کتابخانه کانون های مساجد مجوز رسمی از مشاور وزیر دارند و در سال گذشته 10 میلیون تومان تجهیزات کتابخانه ای در کانون های توزیع شد.

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: مخاطب ما در کانون ها مخاطب واحد نیستند بنابراین برنامه هایی به کانون ها می دهیم تابر اساس ظرفیت منطقه خود این برنامه ها را اجرایی کنند.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری شبستان یادآور شد: خبرگزاری شبستان در حوزه دین فعالیت می کند و کار خود را از سال های 72 و 73 آغاز کرده است و با وجود اینکه مدت زمان زیادی از عمر فعالیت آن نمی گذرد ولی رو به رشد بوده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: ماهانه بیش از 100 خبر در این خبرگزاری (قزوین) منتشر شود و ان شاالله می کوشیم در سال 94 کادرسازی داشته و دوره های آموزشی را برای خبرنگاران افتخاری داشته است و می کوشیم از خبرنگاران افتخاری درون مسجد استفاده کنیم و هدف این است که این افراد وارد مطبوعات شوند و نگاه دینی را در فضای مجازی و رسانه ای توسعه دهند.

 

1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار