خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در همدان:

کتابداران دوشادوش شهدا پیش روند و فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهند

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه کتابداران باید دوشادوش شهدا پیش روند و فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهند، گفت: اهمیت ترویج کتابخوانی به قدری است که اگر ملتی اهل دانش باشند دشمن نمی تواند به کشور آنان دست درازی کند.
کد خبر: ۸۵۱۲۵۴۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در دیدار کتابداران کتابخانه‌های روستایی استان همدان اظهار داشت: هیچ ملت بی سوادی در دنیا پیشرفت نمی‌کند و به جایی نمیرسد مگر اینکه رویه خود را تغییر داده و به سمت علم، دانش و فناوری روی آورد.

وی با بیان اینکه ارزش انسان‌ها به هنر آنها است، افزود: کتابداری، کتابخوانی و حفاظت از کتاب یکی از بهترین هنرهای دنیای معاصر است.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با انتقاد از بی‌توجهی مردم به مقوله کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: به دلیل وجود پادشاهان بی‌کفایت در طول تاریخ، مجموعه کتاب‌های مفید در عصر حاضر بسیار ناچیز است اما به برکت وجود انقلاب اسلامی موجی جدید در کشور حاکم شده به طوری که اکنون شاهد هستیم کشور ما در سایه توطئه‌ها و جنگ‌های بسیار، به اذعان همه دنیا بسیار پیشرفت داشته است.

وی در مورد وظایف والدین در علاقمندی فرزندان به کتاب تاکید کرد: مهمترین تکلیفی که بر دوش پدر و مادران قرار گرفته تربیت فرزندان براساس علم، معرفت و ایمان راستین است که روایات بسیاری نیز در این زمینه وجود دارد.

محمدی گفت: امکانات زندگی نسبت به سال‌های قبل در کشور بسیار بهتر و پیشرفته شده است و با این حال والدین دقت و توجه کمتری را به امر تربیت فرزندان و با سواد کردن آنها دارند.

وی به اهمیت سواد و کتابخوانی اشاره و بیان کرد: برخی از افراد بعد از مرگ خود توشه ای از ثروت و دارایی را به ارث می‌گذارند ولی برخی دیگر گنجینه‌ای از علم و دانش و کتاب‌های مفید را به یادگار می‌گذارند که جایگاه آنها بهشت جاودان است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه کتابداران باید دوشادوش شهدا پیش روند و فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهند، تصریح کرد: اهمیت ترویج کتابخوانی به قدری است که اگر ملتی اهل دانش باشند دشمن نمی تواند به کشور آنان دست درازی کند.

* 104 کتابخانه در استان همدان وجود دارد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان نیز در این دیدار اظهار داشت: تعداد 45 کتابخانه روستایی در سال جدید به مجموعه کتابخانه های استان همدان اضافه می‌شود.

ارشاد استعدادی افزود: با توجه به وظیفه خطیر کتابداران یک دوره آموزشی با عنوان «بعثت 1» برای کتابداران روستایی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: استان همدان دارای 40 باب کتابخانه روستایی است که 19 باب از این کتابخانه‌ها در سال گذشته افتتاح شده است و کتابداران این کتابخانه‌های جدید نیز که افرادی تحصیل‌کرده و اهل همان روستا هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های روستایی به همت اهالی روستا ساخته شده است تصریح کرد: در کل استان همدان تعداد 104 کتابخانه وجود دارد که 40 مورد از آنها در روستاها قرار دارد.

در این مراسم دو نفر از کتابداران به نمایندگی از کتابداران روستایی گزیده‌ایی از فعالیت‌های خود را در طول سال گذشته برای حضار قرائت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات