مهدی محمدی:

فرمایشات رهبر معظم انقلاب باب خطرناک‌ترین پروژه‌ آمریکا برای پساتوافق را مسدود کرد

یک کارشناس مسائل سیاسی یکی از مهم‌ترین طرح‌های آمریکا در دوران پساتوافق را ورود به حوزه قدرت متعارف ایران و به ویژه برنامه موشکی دانست و گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسدودکننده باب یکی از خطرناک‌ترین پروژه‌های آمریکا در پساتوافق بود.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۴۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی ، با اشاره به دستورالعمل فرمانده کل قوا به منظور افزایش قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی در شرایط فعلی اظهار داشت: تصور من این است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسدودکننده باب یکی از خطرناک‌ترین پروژه‌های آمریکا برای دوران پس از توافق با ایران بود که قصد داشتند با قدرت آن طرح را کلید بزنند.

محمدی یکی از مهم‌ترین طرح‌های آمریکا در دوران پسا توافق را ورود به حوزه قدرت متعارف ایران و به ویژه برنامه موشکی دانست و گفت: آمریکا از این برنامه نظامی متعارف نسبت به برنامه هسته‌‌ای ما هراس بیشتری دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ماهیت تسلیحاتی و نظامی برنامه نظامی متعارف کشورمان یادآور شد: آمریکا به خوبی می‌داند که ایران هرگز برنامه‌ای برای تسلیحاتی کردن فناوری هسته‌ای خود ندارد از این رو تلاش داشته‌اند از مجرای بازرسی‌ها، پروژه اطلاعاتی حقوقی علیه برنامه متعارف نظامی ایران را کلید بزنند و برنامه بعدی که روی میز جامعه بین‌الملل می‌گذارند، پرونده برنامه متعارف نظامی ایران در پیوند با برنامه منطقه‌ای آن باشد.

وی تصریح کرد: هدف آمریکا نیز این بود که ایران به تدریج در حوزه تسلیحات دفاعی متعارف همان محدودیت‌هایی که در برنامه هسته‌ای پذیرفته در اینجا نیز بپذیرد و همه ابعاد قدرت ملی ایران به طور موازی تضعیف شود اما فرمایشات رهبر معظم انقلاب این موضوع را کاملا مسدود کرد.

محمدی درباره پیام‌های دستورالعمل جدید فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: این فرمایشات حاوی این پیام مهم بود که دوران پساتوافق نه تنها دوره افول برنامه نظامی متعارف ایران نیست بلکه دوران اوج‌گیری و رشد و جهش بی‌سابقه ایران خواهد بود و این چیزی نیست که جمهوری اسلامی آن را محرمانه نگه دارد و به طور علنی و رسمی بیان می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در عین حال تأکید کرد: این برنامه نظامی متعارف، تنها به ایران تعلق نداشته و متعلق به همه ملت‌های مظلوم در خاورمیانه است که امروز در برابر تروریسم سازمان یافته که آمریکا و اسرائیل از آن حمایت می‌کنند، ایستاده است.


ارسال نظرات