در گفتگو آیت الله قرهی با بسیج مطرح شد:

از فشار به دستگاه قضا برای پرونده «م.ه» تا اظهار نظر «ف.ه» درباره بهاییان

آیت الله قرهی گفت: اگر کسی نسبت به اتفاقات شخصی پیش آمده برای خود ناراحت است نباید آن را به این سبک و سیاق ظالمانه تبیین کند.
کد خبر: ۸۵۱۲۳۲۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
خبرگزاری بسیج-گروه سیاسی: 23 فروردین بعد از گذشت حدود پنج سال از فوت همسر گرامی امام (ره) برای اولین بار مراسم بزرگداشتی در سالن اجلاس سران برای بانو خدیجه ثقفی برگزار شد.

آیت الله هاشمی که قبلاً هم سابقه خاطره گویی هایی از امام را درحالی که از صحت و سقم آن‌ها اطمینان کاملی نبود در سخنانش دارد، این بار و در همایش بزرگداشت همسر امام(ره) گفت: « در سال ۸۴ یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم. چرا که دولت آقای خاتمی بود و من گفتم نمی‌آیم، همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید این‌ها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم« .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خاطر نشان کرد:‌ « اگر می‌بینید برخی از خشک‌مقدس‌ها و دلواپسان اذیت می‌کنند، همان‌هایی هستند که قبلاً امام را هم اذیت می‌کردند، اما این کانون، کانون مناسبی است که ما نباید بگذاریم انسان‌های نادان این کانون را هم تضعیف کنند چرا که اگر خدایی ناکرده راه امام آسیب ببیند و مفسری نباشد اشتباهات را جبران کند، خطرناک است«.

در این همایش وی در مورد حجاب زنان هم برای چندمین بار موضعی متفاوت از گذشته خود بروز داد و گفت: «امروز همه مصیبت این است که چند زن بدحجاب در خیابان باشد. بله این مصیبت است و این زن‌ها باید حداقل حجاب اسلامی را داشته باشند اما مسئله این است که بقیه مسائل مانند زندان‌ها، ظلم‌ها، سرکوب‌ها و حق‌هایی که از مردم ضایع می‌شود، چه می‌شود؟ »

آیت الله قرهی در گفتگو با بسیج با انتقاد به صحبتهای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت بانو خدیجه ثقفی، صحبتهای هاشمی را مغایر با بیانات امام خامنه ای پیرامون همدلی و همزبانی دانست و افزود: با توجه به اینکه اکنون دشمنان در بحث های مختلف دنبال بهانه هستند این صحبتها راه را برای دشمنان دین و نظام باز می کند.

وی در ادامه با اشاره به صحبتهای هاشمی پیرامون وضعیت زندان ها گفت: با توجه به اینکه دشمنان نظام بحث نقض حقوق بشر در ایران را مطرح می کنند صحبتهای هاشمی به عنوان کسی که در نظام هست می تواند موجب سواستفاده دشمنان شود چون دشمنان به صحبتهای ایشان به عنوان یک عضو نظام استناد  می کنند.

این
عضو مجلس خبرگان رهبری صحبتهای هاشمی را در تضاد و ضدیت با فرمایشات امام مسلمین دانست.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه برخی از رسانه ها علت این صحبتهای هاشمی را برای فشار به قوه قضا در پرونده مهدی هاشمی در دادگاه می داند اظهار کرد: اگر کسی نسبت به اتفاقات شخصی پیش آمده برای خود ناراحت است نباید آن را به این سبک و سیاق ظالمانه تبیین کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صحبتهای فائزه هاشمی درباره نشست و برخاست با منافقین و بهاییان و سلطنت طلبان در زندان گفت: افکار ایشان را اطرافیانشان گرفته اند اگر هم این فشار ها و صحبتهای ایشان به خاطر پرونده مهدی هاشمی نباشد، با توجه به اتفاقات اخیر اذهان را به این سمت هدایت می کند.

ارسال نظرات