خبرهای داغ:
دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه‌های آذربایجان غربی:

عربستان باید کتبا از ملت ایران عذرخواهی کند

دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه‌های آذربایجان غربی طی بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی کتبی عربستان از ملت ایران شدند.
کد خبر: ۸۵۱۲۲۸۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، دانشجویان خواهر دانشگاه های آذربایجان غربی طی بیانیه ای اعلام کردند: عربستان باید کتبا از ملت ایران عذرخواهی کند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

پس از روابط پرفراز و نشیب ایران و عربستان و فقدان ملاک‌های مشروعیت بین‌المللی و تولید اندیشه‌های تکفیری و ترور در رژیم نامشروع آل‌سعود و تکرار هتک حرمت به زائران و بد رفتاری با زوار در بقیع در دهه‌های پیشین؛ حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده خشم و انزجار ملت ایران اسلامی به این حرکت شنیع را برانگیخت و تنفر از فرهنگ وهابیت و رژیم آل‌سعود را صد چندان کرد.

به طوری که در گوشه‌گوشه ایران اسلامی تظاهرات‌های گسترده‌ای در اعتراض به این حادثه وقیح برپا شد و محکومیت و برخورد با این اقدام وحشیانه بخش اعظم خواست مردم سراسر استانها و شهرستان ها بود.

اما حال که قضیه نوجوانان ایرانی رسانه‌ای شده است آیا مسئولان نباید به خاطر حفظ آبرو و عزت ملت ایران اقدامات اساسی انجام دهند تا حق کسی پایمال نشود؟

امام خمینی (ره) با انقلاب، عزت و آبرو را برای مردم خریداری کرده‌اند حال نباید بگذاریم به خاطر عمل غیر اخلاقی سعودی ها این عزت و آبرو زیر سوال برود.

باید عربستان رسما و کتبا از ملت و دولت ایران عذرخواهی کند در واقع رفتار دومأمور عربستانی و پیش‌تر رانندگی یکی از کارمندان سفارت عربستان در شرایط مستی در خیابان‌های تهران، نشان می‌دهد به هیچ‌وجه عوامل و مأموران نظامی، انتظامی و دیپلماتیک این کشور پایبند به هنجارهای شرعی و قانونی نیستند و نشان می‌دهد حکومت سعودی بیش از آنکه برای حفظ شئونات اسلامی و تعالیم دینی بکوشد، بیشتر برای حفظ پایه‌های قدرت و سلطنت تلاش می‌کند.

ما دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه های آذربایجان غربی از تمامی مسئولین عالی رتبه کشوری از جمله مسئول حج و زیارت کشور و مسئولین امنیتی کشور و همچنین وزرات امور خارجه کشور درخواست داریم در مقابل این رفتار آنها که منافی عفت عمومی است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست، جواب دندان شکن بدهند.

مسئولین باید بدانند این حادثه حادثه ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت؛ بنابراین باید پیگیری های لازم را انجام دهند تا عاملین اصلی این عمل غیر انسانی و غیر اخلافی به اشد مجازات خود برسند و سعودی ها بدانند تا زمانی که دو مامور جانی عربستان محاکمه نشوند ملت ایران آرام نخواهند نشست.

ارسال نظرات