آمریکا در تازه‌ترین اقدام اعتمادساز 3 ایرانی را دستگیر کرد!

در حالی‌ که قرار است ایران و گروه 1+5 بار دیگر مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران را به زودی از سر بگیرند، وزارت دادگستری آمریکا ۵ فرد و ۴ شرکت را به نقض تحریم‌های ایران متهم و ۳ ایرانی را در این رابطه بازداشت کرد!
کد خبر: ۸۵۱۲۰۹۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، 4 شرکت و 5 شخص به صادرات غیرقانونی قطعات ریزالکترونیکی، منابع تأمین برق اضطراری و دیگر محصولات با فن‌آوری بالا از طریق تایوان و ترکیه به ایران متهم شدند.
بر اساس این گزارش، این اتهامات در حالی اعلام شده است که قرار است ایران و گروه 1+5  بار دیگر مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران را در 21 آوریل از سر بگیرند.
بر اساس کیفرخواست مطرح شده در دادگاه منطقه جنوبی تگزاس، از جولای 2010 تاکنون 5 نفر به خرید 28 میلیون قطعه نظامی به ارزش 24 میلیون دلار از شرکت‌هایی در سراسر جهان متهم شده‌اند.
در این کیفرخواست آمده است، آنها ممنوعیت صادرات تکنولوژی به ایران از سوی آمریکا را با حمل قطعات به وسیله کشتی از طریق تایوان و ترکیه دور زدند.
همچنین این کیفرخواست مدعی است که این فناوری‌ها می‌تواند در سیستم‌های نظامی گوناگون نظیر موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های کروز مورد استفاده قرار گیرد.
در ادامه این کیفرخواست، دو ایرانی در هوستون و یک ایرانی در لس‌آنجلس در این رابطه دستگیر شده‌اند. شرکت اسمارت پاور سیستم نیز ادعا می‌شود بخشی از این شبکه بوده است.
همچنین شرکت هوسودا تایوان که یک شرکت تجاری تایوانی به همراه رئیس این شرکت از دیگر متهمان این پرونده هستند. یک ایرانی دیگر و شرکت تجاری گلساد استانبول که یک شرکت کشتیرانی است و وی را استخدام کرده بود نیز در این رابطه تحت تعقیب قضایی قرار دارند. این 2 فرد که گمان می‌رود خارج از آمریکا باشند، تحت تعقیب قرار دارند.
 سنگ‌اندازی آمریکایی
همچنین «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جمع گروهی از حامیان حزب دموکرات گفت: درخواست ایران برای برداشته شدن تمام یا بخش زیادی از تحریم‌ها در ابتدای اجرای توافق جامع هسته‌ای، رسیدن به توافق را ناممکن می‌کند.
به نوشته پایگاه خبری«پالیتیکو» بایدن در بخشی از سخنرانی خود در خصوص توافق هسته‌ای با ایران و مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنا برای نظارت بر توافق گفت: جای نگرانی چندانی وجود ندارد، چراکه اولا دولت باراک اوباما «توافقی را که شامل سرزده‌ترین بازرسی‌های تاریخ هر توافقی نباشد، امضا نمی‌کند» و ثانیا بر خلاف آنچه تهران می‌گوید، تنها بخش کوچکی از تحریم‌ها در ابتدا برداشته می‌شوند.
وی افزود: اگر آنها انتظار داشته باشند که در همان ابتدای کار تمام یا بخش اعظم تحریم‌ها کاسته شود، توافقی در کار نخواهد بود. بلکه (توافق) باید این طور باشد که «شما باید (با اقدامات خود) به این (کاهش تحریم‌ها) دست پیدا کنید.
در همین حال،«جیمز بیکر» وزیر خارجه اسبق آمریکا در یادداشتی در روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت: درخواست ایران برای لغو همه تحریم‌ها منجر به عدم توافق خواهد شد.
ارسال نظرات