امام جمعه قم:

آل سعود در یمن نسل کشی به راه انداخته است

امام جمعه قم با بیان این که تقوای بدون معرفت تأثیرات منفی بسیاری در سرنوشت دین و جامعه دارد،گفت: انتقادهای شدید ائمه طاهرین(ع) از مقدس نماهای بی بصیرت به دلیل همین آسیب ها و خطرات این افراد است که به دین و جامعه وارد می شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۷۸۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: از مواردی که سبب افزایش تقوا در انسان می شود یادآوری کسانی بوده که دستشان از دنیا کوتاه است.


وی افزود: این افراد دست از دنیا کوتاه دو دسته هستند، برخی از دنیا توشه برنداشته و حسرت زده از دنیا می روند که این دسته باید برای انسان ها عبرت آموز باشند، دسته ای دیگر نیز با کوله باری از خوبی و توشه های از اعمال صالح و بخشیده شده از دنیا می روند.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 13 سوره حجرات و طرح این سؤال که تقوای ارزشمند و ماندگار چیست، اظهار داشت: از دیدگاه وحی تقوایی ارزش دارد که برخاسته از معرفت و علم باشد، امام علی(ع) خطاب به کمیل می فرماید که ای کمیل هیچ کاری نیست مگر این که در آن نیازمند به شناخت و معرفت هستی.


وی ادامه داد: دلیل این که دین مبین اسلام فراوان بر ضرورت کسب علم و معرفت تأکید می کند این است که تقوای خالی از معرفت راه به جایی نمی برد، تقوای بدون علم و معرفت به ظاهر گرایی و تعصب جاهلانه ختم می شود.


امام جمعه قم با بیان این که تقوای بدون معرفت تأثیرات منفی بسیاری در سرنوشت دین و جامعه دارد، ابراز داشت: انتقادهای شدید ائمه طاهرین(ع) از مقدس نماهای بی بصیرت به دلیل همین آسیب ها و خطرات این افراد است که به دین و جامعه وارد می شود.


وی عنوان کرد: خوارج نهروان از طایفه مقدس نماهای بی بصیرت بودند که خسارت های بسیاری را به مسلمانان و دین وارد کردند، این افراد آلت دست غاصبان حق اهل بیت(ع) شدند؛ امروزه نیز پس مانده های چنین تفکری در وهابیت، داعش و تکفیری ها مشاهده می شود.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: همانگونه که در گذشته خوارج آلت دست دشمنان اهل بیت(ع)شدند و غاصبان ولایت و حکومت حق از طریق این خشک مقدس های منحرف ضربه های کاری بر مسلمانان وارد کردند امروزه نیز وهابیت با ظاهر مسخره خود ابراز دست صهیونیست ها و آمریکایی ها شده و از پشت به اسلام و مسلمانان خنجر می زنند.


وی با بیان این که حوادث امروز منطقه به دست مزدوران به ظاهر مسلمان وهابی اتفاق می افتد، گفت: برای این که از ظاهر گرایی دور باشیم و تقوای مورد نظر اهل بیت(ع) را کسب کنیم باید به دبال تقوای با علم ومعرفت باشیم.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب افزود: ماه رجب ماه ولایت است، در این ماه مؤمنان می توانند با روزه داری، صدقه دادن، امر به وعروف و نهی از منکر، تحصیل و ترویج احکام دین مشمول رحمت خاصه خداوند شوند، امام کاظم(ع) فرمودند که ماه رجب ماه بزرگی است که در آن حسنات مضاعف و سیئات محو می شود، یک روز روزه داری در ماه رجب برابر یک سال دوری از آتش جهنم است.


وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مسأله هسته ای ایران و مذاکرات اظهار داشت: موضوع هسته ای مسأله ای حیاتی و راهبردی برای ایران است، کسانی که می گویند هزینه کردن برای برای مسائل هسته ای بی ارزش و بی فایده است باید بدانند که انرژی هسته ای سرنوشت ساز خواهد بود.


امام جمعه قم ادامه داد: سوخت های فسیلی رو به پایان و انقضا است از همین رو برای تأمین انرژی کشور باید از سوخت هسته ای استفاده شود، افزون بر تولید انرژی از انرژی هسته ای می توان در عرصه های گوناگونی همانند پزشکی و تولید رادیو دارو، کشاورزی و شیرین کردن آب دریا استفاده کرد؛ بنابراین تیم مذاکره کننده باید از این صنعت حراست کند.


وی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب در زمینه حرمت ساخت و استفاده از سلاح هسته ای ابراز داشت: ملت ایران شرعا و عقلا به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست، چنین سلاحی به مصلحت هیچ یک از کشورها نیست و به جز درد سر چیزی ندارد.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی عنوان کرد: ملت ایران با توافق خوب موافق است، از همین رو با هرگونه توافقی که عزت و حقوق ملت ایران نادیده گرفته شود مخالفت کرده و به شدت در مقابل آن مقامت می کند، همچنین همزمان با اجرای توافقات تمامی تحریم ها باید همان روز و به صورت یک مرحله لغو شود.


وی خاطرنشان کرد: ملت ایران با نظارت های غیر متعارف و دخالت در مسائل نظامی به شدت مخالف است؛ همچنین باید گفت که ملت ایران به تبعیت از رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت و پشتیبانی می کند.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به القاء برخی مسائل نادرست از سوی رسانه های غربی پس از سخنان مهم اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: این رسانه ها می گویند که ملت ایران به توافقات خود پایبند نمی ماند، در جواب باید گفت که ملت ایران بر اساس آموزه های دینی خود بر تمامی تعهدات خود عمل می کند این غربی ها هستند که با وجود توافق و تعهد نقض عهد کرده و خدعه می زنند.


وی افزود: این رسانه ها ادعا کردند که در زمینه مسائل هسته ای بین حاکمیت و مردم شکاف ایجاد شده است، در جواب به این افراد گفت که موضع رهبری معظم انقلاب، حکومت و مردم ایران در زمینه اصل مذاکرات هسته ای واحد است، شکاف بین مردم و حکومت در غرب به ویژه آمریکا دیده می شود.


امام جمعه قم با اشاره به حوادث تلخی که از سوی عربستان بر علیه زائران ایرانی صورت گرفته است، اظهار داشت: خوشبختانه مسؤولان برای برخورد با ان عمل زشت وزننده اقدام به تعلیق عمره کردند که بسیار به جا و مناسب بود، وقوع این
چنین اعمال ضد انسانی و ضد اخلاقی نشان دهنده این است که آل سعود صلاحیت مدیریت بر حرمین شریفین را نداشته و لیاقت خدمت به زائران را ندارند.


وی با اشاره به جنایات آل سعود در حمله به یمن ادامه داد: با گذشت بیش از 20 روز از تجاوز نظامی آل سعود به ملت مظلوم یمن نه تنها چیزی عائد ریاض و آل سعود نشده بلکه شاهد این هستیم که انقلابیون یمن به پیشروی های خود در مناطق گوناگون ادامه می دهند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که عربستان برای جبران شکست خود در یمن از دیگر کشور ها همانند پاکستان و ترکیه درخواست کمک کرده است، ابراز داشت: خوشبختانه این درخواست با پاسخ منفی این کشورها مواجه شد که ضربه سختی به آل سعود وارد کرد، آن چه در یمن در حال اتفاق افتادن است فاجعه انسانی و نسل کشی بوده و همانند جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم غزه است؛ به زودی آل سعود از مردم مسلمان یمن شکستی مفتضحانه می خورد.


وی با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش عنوان کرد: 29 فروردین که از سوی امام خمینی(ره) به عنوان روز ارتش نامیده شده یادآور دلاوری ها و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان است، ارتش جمهوری اسلامی ایران با داشتن سه عنصر دین مداری و اخلاق، استقلال و کارایی از ارتش زمان پهلوی متمایز است، همچنین مردمی بودن از دیگر امتیازات ارتش به شمار می رود.


منبع: خبرگزاری رسا

ارسال نظرات