آصفری :

سازمان ملل به جای تجویز نسخه برای مردم یمن فکری به حال جایگاه از دست رفته‌اش بکند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شورای امنیت جلوی تجاوز نظامی آل‌سعود را بگیرد، گفت: سازمان ملل به جای تجویز نسخه برای مردم یمن فکری به حال جایگاه از دست رفته خودش بکند.
کد خبر: ۸۵۱۱۷۳۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به قطعنامه ظالمانه شورای امنیت درباره تجاوز نظامی آل‌سعود به یمن، اظهار داشت: قطعنامه شورای امنیت اولاً که بهتر بود زودتر از اینها برای جلوگیری از تجاوز نظامی عربستان سعودی که صدها نفر از مردم بی‌گناه و مظلوم یمن را به شهادت رساندند، صادر می‌شد و جلوی حمله نظامی آل‌سعود که عین دخالت در امور داخلی یمن است را می‌گرفت.

وی افزود: در این قطعنامه اشاره شده که منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن به این کشور بازگردد، اینگونه موضع‌گیری شورای امنیت سازمان ملل عین دخالت در امور داخلی یمن است که نشان می‌دهد عربستان سعودی با چراغ‌سبز سازمان ملل دست به چنین جنایتی علیه مردم یمن زده است.

آصفری با بیان اینکه مردم یمن خودشان باید سرنوشتشان را انتخاب کنند و سازمان ملل حق دخالت در امور داخلی این کشور برای انتخاب رئیس‌جمهور را ندارد، یادآور شد: قیام مردم یمن به دلیل بی‌لیاقتی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور بود، شاید اگر او فرار نمی‌کرد و استعفاء‌ نمی‌داد، امروز شاهد جنایت عربستان علیه مردم یمن نبودیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بهتر است سازمان ملل به جای اینکه بخواهد به مردم یمن دستور دهد که به مرزهای خودشان بازگردند در ابتدا جلوی تجاوز نظامی آل‌سعود را بگیرد و بعد برای مردم یمن نسخه تجویز کند و بگوید رئیس‌جمهور یمن برگردد.

آصفری متذکر شد: حق انتخاب سرنوشت بر عهده مردم یمن است و تا زمانی که عربستان سعودی از تجاوزات خودش دست برندارد و مردم یمن با برگزاری انتخابات قانونی سرنوشت خودشان را انتخاب نکنند، کسی حق دخالت در مسائل این کشور را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است سازمان ملل به جای تجویز نسخه برای مردم یمن فکری به حال جایگاه از دست رفته خودش بکند و در مرحله اول باید جلوی تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن را بگیرد.

ارسال نظرات