خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد

تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان /کمک یک میلیاردی به کانون‌های فرهنگی مساجد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امسال در استان همدان خبر داد و گفت: در سال گذشته یک میلیارد تومان به کانون های فرهنگی مساجد از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کمک شد.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۶۸
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فاضل عبادی امروز در جمع بانوان هنرمند و نویسنده همدان با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امسال در استان همدان تشکیل می‌شود، اظهار داشت: این دبیرخانه با حضور دبیر کشوری مجزا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه از برنامه های امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزاری آئین های فرهنگی فاخر و ماندگار است، گفت: اصول و سیاست هایی در حوزه فرهنگی پیش بینی شده که تحقق سرمشق ها و منویات بنیانگذار کبیر انقلاب، مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در اولویت اصلی و جدی اجرای این اصول هستند.

عبادی با بیان اینکه هدف این مرکز تقویت بخش خصوصی برای حضور در حوزه های فرهنگی و هنری است، اضافه کرد: در استان ۱۱۴ عنوان شاخص فرهنگی و هنری وجود داشته که در تلاشیم برای بخش خصوصی و برگزاری این عناوین برنامه ها مجوز صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه سعی بر تقویت تشکل های فرهنگی هنری غیردولتی بوده که در حال حاضر منتظر اعلام آمادگی بخش خصوصی هستیم، عنوان کرد: همچنین از جمله اقدامات رعایت اولویت و استفاده از ظرفیت های شهرستان های استان در اجرای برنامه هاست.

وی گفت: عدالت محوری در توزیع منابع استانی، تشکیل دبیرخانه فعالیت های قرآنی، فراهم کردن زمینه رشد کیفی ویژه عموم، کودکان و نوجوانان، رونق اقتصادی و فرهنگی استان با توجه به وجود شهر سفال در همدان، شناسایی فضاهای بلااستفاده برای فعالیت های فرهنگی، تعامل بین اعضاء انجمن های ادبی و برگزاری جشنواره سلام در مقام مادر در مردادماه به صورت استانی از دیگر اولویت ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان داشت: در سال گذشته یک میلیارد تومان به کانون های فرهنگی مساجد از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کمک شد.

در این گردهمایی تعدادی از نویسندگان، مولفان، ناشران، اهالی موسیقی به بیان مشکلات خود پرداخته و در پایان نیز نمایشگاه آثار نقاشی مینا آذرافشان افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات