خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء آذربایجان غربی:

رفتار حضرت زهرا الگویی مناسب برای جوانان امروز جامعه است

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: : معنویت حضرت فاطمه زهرا(س) و چگونگی حضور ایشان در جامعه می تواند برای نسل جوان امروز درس آموز باشد.
کد خبر: ۸۵۱۰۶۷۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار «جلیل وحیدی»در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) و روز زن را به تمام بانوان شرکت کننده در مراسم تبریک گفت.

وی با اشاره به لزوم الگوگیری از زندگی مشترک حضرت زهرا و حضرت علی (ع) افزود: فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) در طول نه سال زندگی مشترک خودشان کوچکترین رنجشی بینشان رخ نداده بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه بنا به اظهار کارشناسان امروزه بیش از 60 درصد ازدواجها منجر به طلاق می شود، اظهار کرد: متأسفانه امروزه میزان طلاق در جامعه افزای یافته است که باید با ازدواج های آگاهانه این موضوع کاهش یابد.

وی با بیان اینکه اگر زنان و مردان جامعه به زندگانی حضرت علی و حضرت زهرا (س) تأسی کنند قطعا این گونه مسائل در جامعه رخ نخواهد داد، گفت: اگر زنان و مردان به پنج نکته مهم در زندگانی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) توجه کنند قطعا زندگی موفقی خواهند داشت.

سرهنگ وحیدی اولین اصل در زندگی این دو بزرگوار را ایمان راسخ آنان به خداوند متعال عنوان و تصریح کرد: هر دو این بزرگواران جزء بندگان خالص خداوند بودند و در برابر مصلحت خداوند خاضع و خاشع بودند.

وی هم کفو بودن زوجین را اصل مهم دیگر بیان کرد و افزود: هم کفو بودن حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) مثال زدنی بود و مطلع و آشنابودن آنان از وظایف همدیگر اصل مهمی در زندگی آنان بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی عامل چهارم موفقیت در زندگی حضرت زهرا و حضرت علی (ع) را احترام آنان به همدیگر عنوان و تصریح کرد: این دو بزرگوار همواره در طول نه سال زندگی مشترک با احترام و کرامت در کنار هم زندگی کردند.

سرهنگ وحیدی همکاری و تعاون در زندگی مشترک این دو بزرگوار را پنجمین اصل مهم عنوان کرد و گفت: زمانی که پیامبر بزرگوار اسلام دست فاطمه (س) را به دست علی (ع) دادند، فرمودند: فاطمه جان کارهای خانه بر عهده تو و کارهای بیرون از منزل بر عهده علی (ع) است ولی در عین این حال حضرت علی (ع) هم در کارهای بیرون از منزل وهم در کارهای داخل منزل همکاری داشت.

ارسال نظرات