محمدی در نشست خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور:

امیدواریم بودجه سال ۹۴ در ۲ ماه آینده به حساب دستگاه‌ها واریز شود

نشست خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در سال ۹۴ صبح امروز با حضور حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه با محوریت جشنواره انتخاب بر‌ترین رسانه‌های مکتوب و دیجیتال و تشریح برنامه‌های اتحادیه در سال جاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۰۴۳۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، نخستین نشست خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در سال 94 صبح امروز با حضور حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه، سید حمید هاشمی، معاون محتوایی اتحادیه و یدالله مشهور عضو هیئت مدیره اتحادیه استان تهران و جمعی از اصحاب رسانه، با محوریت جشنواره انتخاب بر‌ترین رسانه‌های مکتوب و دیجیتال کشور «اتقان» و همچنین تشریح برنامه‌های اتحادیه در سال جاری، در محل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار شد.

موسسات مردمی قرآنی بزرگ‌ترین شبکه ساختارمند مدنی کشور در حوزه فرهنگی

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در این نشست با اشاره به مؤسسات مردم نهاد قرآنی به عنوان مصداق بارز همدلی و همزبانی میان دولت و ملت، گفت: سالی که آغاز شد و به نام دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی نام گرفت، این امیدواری را ایجاد کرد که با نگاه به این شعار ارتباط تنگاتنگی بین حوزه فعالیت‌های قرآنی مردم نهاد با حاکمیت دولتی برای تحقق این شعار انجام شود و مشکلات عدیده‌ای که مؤسسات به عنوان مصادیق بارز فعالیت‌های مردمی با آن‌ها مواجه‌اند، رفع شود.

وی در این خصوص افزود: مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد به صورت جامع فارغ از اینکه از کجا مجوز دارند، بزرگ‌ترین شبکه ساختارمند مدنی کشور در حوزه فرهنگی را تشکیل می‌دهند. در هر روستا و شهری مؤسسات قرآنی وجود دارد که به صورت خالصانه و با انگیزه‌های الهی شکل گرفته‌اند. در واقع آزاد کردن نیروهای این مجموعه عظیم می‌تواند در راستای سیاست‌های فرهنگی دولت و نظام بسیار مفید باشد که امیدواریم در سال جدید، مشکلات عدیده‌ای که مؤسسات مردم نهاد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، حل شود.

قطع بیمه فعالان قرآنی و برقراری مجدد آن فرصتی برای اعضای جدید

محمدی در ادامه با بیان اینکه خبر قطع بیمه فعالان قرآنی در ابتدای سال 94 در فعالیت مؤسسات اختلال ایجاد کرد، گفت: در راستای پیگیری این اتفاق، رایزنی‌هایی را با مسئولان انجام داده‌ایم و تعاملاتی نیز برقرار شده است، البته خبر قطع بیمه فعالان قرآنی، اتفاق خوشایندی را هم به همراه داشت و آن اینکه افرادی که بیمه نبودند نیز می‌توانند به سایت صندوق اعتباری هنر مراجعه و ثبت نام کنند و این روند تا زمانی ادامه خواهد داشت که یک صندوق جدید قرآنی ویژه بیمه فعالان قرآنی تشکیل دهیم که آئین‌نامه آن ابلاغ شده و در هفته آینده در جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طرح مینیاتوری «آرمان شهر قرآنی» آماده اجرا در نمایشگاه

وی با اشاره به اخبار برگزاری و یا عدم برگزاری نمایشگاه بیست و سوم قرآن کریم، گفت: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در راستای ارائه طرح‌های ویژه به نمایشگاه بین المللی قران کریم، طرح آرمان شهر قرآنی را در قالب مینیاتوری تدوین و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرده است، این طرح در واقع تجسم یک آرمان‌شهر قرآنی به‌صورت مینیاتوری است که قرار است در نمایشگاه قرآن مورد بازدید عموم مردم قرار گیرد و علاقه‌مندان می‌توانند با قرار گرفتن در هر نقطه از این شهر فضای قرآنی حاکم بر آن را درک کنند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در ادامه عنوان کرد: در فرصت باقی مانده تا ماه مبارک رمضان و برگزاری نمایشگاه که مجری آن هنوز به طور قطع مشخص نیست، این طرح همچنان پیگیری می‌شود اما بعید به نظر می‌رسد تا آن زمان تمام ابعاد آن آماده بهره برداری شود.

اتحادیه مدغم باید آزادانه و مستقل به پیگیری مطالبات مردمی بپردازد

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال یک سال انسجام وهمدلی برای حوزه‌های قرآنی باشد، افزود: اتفاقات خوبی در حوزه مصوبات قانونگذاری ادغام اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و اتحادیه مؤسسات قرآنی در سال 93 افتاده است. ادغام این دو اتحادیه تصویب شد. این ادغام منجر به رشد مؤسسات قرآنی خواهد شد. امیدواریم مکانیزم اجرایی این ادغام صورت گیرد و پیگیری شود تا با این ادغام، یک اتحادیه واحد، مستقل، مردمی و کاملا فرادستگاهی ایجاد شود و اتحادیه مدغم، به‌عنوان نماینده مؤسسات آزادانه و مستقل، مشکلات و مطالبات مؤسسات را پیگیری کند.

بودجه 93 با تاخیری 11 ماهه به دستگاه‌ها رسید

محمدی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه در سال 93 گفت: بودجه مربوط به سال 93 با تاخیری 11 ماهه در اسفندماه 93 واریز شد که اتحادیه مجبور شد، فعالیت‌های مصوب سال 93 خود را به سال 94 منتقل کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم خیلی سریع بودجه محقق شده سال 94 طی دو ماه آینده به حساب دستگاه‌ها واریز شود و در سال 94 فعالیت‌های قرآنی با گستردگی خاص خود انجام شود.

محمدی ضمن ارائه گزارشی از اعتبارات دریافت شده توسط اتحادیه در سال 93 و کمتر از یک ماه گذشته، تصریح کرد: حدود 20 میلیارد ریال از اعتبار 93 واریز شده است که با توجه به مصوبات و برنامه ریزی‌ها، این اعتبار را به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی کرده‌ایم.

مدیر عامل اتحادیه در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه تبلیغ و ترویج یکی از برنامه‌های اتحادیه، برگزاری نخستین جشنواره بر‌ترین رسانه‌های دیجیتال است که با هدف ظرفیت‌سنجی ‌ و شناسایی ظرفیت‌های مؤسسات برگزار خواهد شد، امیدواریم پس از این جشنواره با بانک جامعی که به‌دست می‌آوریم، شاهد ارتقای سطح رسانه‌ای فعالیت‌های قرآنی در جامعه باشیم.
ارسال نظرات