خبرهای داغ:
مدرس حوزه علمیه قم:

خداوند در ولادت هیچ پیامبری نماز واجب نکرده جز در ولادت حضرت فاطمه (س)

مدرس حوزه علمیه قم گفت: خداوند در ولادت هیچ پیامبری نماز واجب نکرده جز در ولادت حضرت فاطمه (س) که به حضرت محمد (ص) می فرماید این فرزندی که به تو عطا شده واجب است برایش نماز بخوانی و خداوند را شاکر و سپاسگذار باشی.
کد خبر: ۸۵۱۰۲۰۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در نهاوند، حجت الاسلام عدالت در جشن میلاد کوثر اظهار داشت: در طول تاریخ دو سجده عمومی توسط ملائکه انجام شده که ملائکه تماماً به سجده افتاده اند، اولین سجده زمانی بود که خداوند آدم را خلق کرد و به تمام ملائکه امر کرد که در برابر آدم سجده کنند.

وی افزود: دومین سجده اجباری نبود و آن زمانی بود که خداوند زهرای مرضیه(س) را خلق کرد و تمام علائم هستی روشن شد و از آن عظمت نور، تمام ملائک به سجده افتادند.

مدرس حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر از شما سؤال کردند که مقام حضرت فاطمه الزهرا(س) بالاتر است یا پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) به صراحت می‌توانید حضرت فاطمه الزهرا(س) را بالاتر بدانید چراکه خداوند به ملائکه می فرماید من فاطمه زهرا را بالاتر از پیامبران خلق کرده ام و تمام عوالم هستیو آنچه در آن است بخاطر وجود زهرای مرضیه است.

وی با بیان اینکه در زمان ولادت فاطمه الزهرا (س) خداوند چند مکان را نورانی کرد، ابراز داشت: در زمان ولادت ایشان تمام آسمان ها نورافشانی شد به طوری که ملائکه خیره شدند، تمام بهشت و مکه را نورافشانی کردو حتی داخل خانه‌های مکه نورانی شده بود.

عدالت یکی دیگر از مهمترین خصوصیات حضرت فاطمه(س) را نازل شدن سوره کوثر عنوان کرد و افزود: خداوند بهترین، با عظمت‌ترین و مهمترین سوره را در شأن ایشان نازل کرد که تمام کلماتش مختص حضرت فاطمه الزهرا(س) است.

وی اداامه داد: از دیگر خصوصیات ایشان این است که خداوند در ولادت هیچ پیامبری نماز واجب نکرده جز در ولادت حضرت فاطمه (س) که به حضرت محمد (ص) می فرماید این فرزندی که به تو عطا شده واجب است برایش نماز بخوانی و خداوند را شاکر و سپاسگذار باشی.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه از منظر احادیث و روایات احسان چهار قسم دارد که سه قسم آن مختص به مادر و یک قسم آن مختص پدر است، بیان کرد: در قرآن کریم چهار آیه در باب احترام به والدین نازل شده است که احترام رفتاری و گفتاری به والدین در آن توصیه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات