بسیج اساتید دانشگاه علم‌ و صنعت:

دانشگاهیان نمی‌گذارند جنایات آل سعود بدون مجازات خاطیان آن مشمول مرور زمان شود

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از موضع منفعلانه وزارت امور خارجه نسبت به جنایات آل سعود اعلام کرد: دانشگاهیان نمی‌گذارند جنایات آل سعود بدون مجازات خاطیان آن مشمول مرور زمان شود.
کد خبر: ۸۵۰۹۹۸۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از موضع منفعلانه وزارت امور خارجه پیرامون اتفاقات رخ داده در جده اعلام کرد: دانشگاهیان نمی‌گذارند جنایات آل سعود بدون مجازات خاطیان آن مشمول مرور زمان شود.

در ابتدای این بیانیه آمده است: افکار عمومی در ایران در بهت و حیرت فرو رفته و احساسات عمومی جریحه‌دار شده است. بار دیگر شاهد جنایتی هولناک از آل سعود این بار بسیار فجیع و در حق دو نوجوان مظلوم ایرانی هستیم. آدمی آرزو می‌کند ای کاش هرگز زاده نمی‌شدم و خبر این ظلم فاحش و از آن بدتر رفتار منفعلانه و غیر درخور شأن مسئولان وزارت امور خارجه و حج و زیارت را نمی‌دیدیم.

بسیج اساتید علم و صنعت در بخشی از بیانیه خود آورده است: مسئولان ما را چه شده است. چگونه است که به یک باره تمامی آن ارزش‌هایی که به خاطر آن انقلاب عظیم اسلامی به وقوع پیوست را به باد فراموشی داده‌اند. چرا با گذشت بیش از سه هفته از این جنایت به ارائه گزارش‌های ضد و نقیض بسنده کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به لزوم دفاع از آبرو و حیثیت ایرانی، آمده است: آیا وزارت امور خارجه نمی‌داند که ریاست محترم جمهور گفته بودند ارزش پاسپورت ایرانی را بر می‌گردانیم! با این رفتارها نه تنها ارزشی باز گردانده نشد، بلکه آبرو و حیثیت ایرانی هم رفت. اکنون دولت چگونه می‌خواهد آبروی رفته را برگرداند؟

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آیا مسئولان حج و زیارت نمی‌دانند فتوای به اصطلاح علمای وهابیت سعودی در مورد شیعیان حلال بودن جان و مال و ناموس ایشان برای وهابیون است؟ مگر مسئولان حج و زیارت نمی‌دانند تمامی جنایات جانیان داعش در سوریه و عراق و جنایتکاران ارتش سعودی در یمن با استناد به همین فتواها صورت می‌گیرد؟ آیا با وجود این فتوا تضمینی برای امنیت جانی و ناموسی زوار شیعه وجود دارد؟ چرا این فتوا آن چنان که هست به اطلاع مردم رسانده نمی‌شود تا مردم از خطرات این سفر مستحبی بیشتر آگاه شوند؟

بسیج اساتید با انتقاد از لغو تجمع مقابل سفارت عربستان اعلام کرد: اما ما اساتید و دانشجویان انقلابی وارد میدان شده‌ایم و با خانواده های این دو مظلوم نوجوان عهد می‌بندیم تا اجرای عدالت و به اشد مجازات رساندن آن دو متجاوز ظالم از پا نخواهیم نشست.

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ضمن همدردی با خانواده این دو نوجوان مظلوم مطالبه عمومی ملت ایران از مسئولان دولتی را چنین عنوان کرد: وزارت امور خارجه و مسئولان حج و زیارت کمیته‌ای مخصوص تشکیل داده و با اعزام آن به عربستان پیگیری مستقیم و مصرانه تشکیل دادگاه این دو خاطی جانی را عهده دار شوند. این کمیته موظف است روزانه نتایج پی‌گیری خود را به اطلاع ملت جریحه دار شده و مظلوم ایران برسانند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با علم به خطرات متعدد جانی و ناموسی مترتب بر فتوای به اصطلاح علمای وهابیت برای زوار ایرانی و با توجه به این جنایت و جنایت های مشابهی که هرگز رسانه‌ای نشدند! از مسئولان حج و زیارت مصرانه می‌خواهیم، اعزام زائران ایرانی به عربستان برای حج عمره را تا مجازات خاطیان و تضمین امنیت ایشان متوقف کند.

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در پایان بیانیه خود اعلام کرد: از ملت بزرگ ایران علی‌الخصوص قشر دانشگاهی انتظار می‌رود اجازه ندهند این فاجعه بزرگ بدون مجازات خاطیان مشمول مرور زمان شود و از یاد برود و با انجام اقدامات لازم و مستمر، نسبت به این جنایت واکنش نشان دهند.

ارسال نظرات