خبرهای داغ:
سال گذشته؛

8500 هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: سال گذشته ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام و 8 میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دفترچه بیمه برخوردار شدند.
کد خبر: ۸۵۰۹۴۴۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵


به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، انوشیروان محسنی‌بندپی‌ امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه امروز سه رادیو دارو، نخستین مجموعه سوخت مجازی بومی و یک محصول زیست محیطی افتتاح شد، اظهار داشت: این نشان دهنده صداقت دولت با ملت است.

وی با بیان اینکه امسال، سال همدلی و همزبانی است و امیدواریم دستاوردها بیشتر شوند، ادامه داد: یکی از مولفه های اثرگذار از نظر عملکردی در حوزه اجتماعی سلامت است و در این حوزه دستاوردهای ارزشمندی را نصیب مردم می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی حوزه سلامت را با چالش همراه می کرد، ابراز داشت: رویکرد سلامت محورانه دولت تدبیر و امید شرایطی را فراهم کرد تا ارکان سلامت فراهم شود.

محسنی‌بندپی‌ با بیان اینکه وظایفی از طرف دولت تقسیم شد که دغدغه مردم در بحث عدالت در سلامت، شاخص‌های برخورداری، ارتقا کیفیت خدمات سلامت و... را به همراه داشت، عنوان کرد: سازمان بیمه سلامت در این راستا سه محور را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه پوشش فراگیر و همه جانبه دفترچه های بیمه سلامت، کاهش پرداخت از جیب مردم و ارتقا سیستم کیفیت سلامت مدنظر است تا بتوان خدمات سلامت را ارتقا داد و دفترچه ها غنی و دارای منزلت باشند، بیان کرد: سال گذشته پوشش فراگیر سامانه‌ای راه اندازی و تا پایان سال ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام و 8 میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دفترچه بیمه برخوردار شدند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه افرادی که فاقد پوشش بیمه، حاشیه نشین، فاقد شغل مناسب و مردمی از استان های محروم بودند زیر پوشش بیمه رفتند، عنوان کرد: از یک میلیون جمعیت کردستان ۲۱ درصد و از جمعیت تهران ۱۱ درصد فاقد دفترچه بیمه بودند.

محسنی‌بندپی‌ با بیان اینکه زیر پوشش بیمه رفتن 8 میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور اقدام ارزشمندی بود که به تایید سازمان‌های بین المللی رسید و نمایندگی هایی در حوزه سلامت از این اقدام جمهوری اسلامی قدردانی کردند، ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی این بود که مردم برای تهیه لوازم مورد نیاز مجبور به خروج از بیمارستان بودند که اکنون این گونه نیست.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد افزایش تعرفه و ۸۵ درصد افزایش هتلینگ داشته ایم، عنوان کرد: مردم برای پرداخت هزینه های سلامت در بخش روستایی سه درصد و در سایر صندوق ها 6 درصد هزینه می کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در استان هایی نظیر همدان ۷۵ تا ۷۸ درصد هزینه های بستری را می پردازد و هفت یا هشت درصد را مردم و باقی مانده از طرح هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود، عنوان کرد: فشار پرداخت هزینه های درمان از مردم کاهش پیدا کرده است.

محسنی‌بندپی‌ با بیان اینکه سال گذشته در جلسه شورای عالی بیمه افزایش تعهدات را در بیمه پایه داشته ایم، ابراز داشت: ۴۰ داروی نا باروری در تعهدات بیمه آمده است.

وی با بیان اینکه بحث آموزش و پیشگیری و... برای دندانپزشکی افراد زیر ۱۴ سال در بسته آمده است، اظهار داشت: داروهای بیماران پیوندی از جمله کلیه، کبد و ... نیز در تعهدات آمده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه ۷۵۰ داروی بیماران صعب العلاج و مورد نیاز بیماران سرطانی و خاص طبق تفاهمنامه‌ای مورد حمایت سازمان های بیمه‌گر قرار گرفته است، عنوان کرد: برای سال جدید دو رویکرد اساسی در برنامه های سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

محسنی‌بندپی‌ یکی از رویکردها را توانمندسازی بیمه‌شدگان عنوان کرد و افزود: مردم به عنوان یکی از ارکان مهم نظام سلامت فراموش شده بودند.

وی رویکرد دوم را خرید خدمات راهبردی سلامت دانست و بیان کرد: امیدواریم با رویکرد سلامت محورانه به دنبال ارتقا بهداشت باشیم.

*توطئه نسبت به مذاکرات هسته‌ای بسیار است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در اوج قدرت است و 6 ابرقدرت در برابر جمهوری اسلامی در حال عقب نشینی هستند.

امیر خجسته با بیان اینکه امسال از سوی مقام معطم رهبری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شد، عنوان کرد: تمام شعارهایی که در ۲۰ سال اخیر داشته ایم با وحدت و همدلی عملی و اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه امسال سالی است که همه باید با همدلی پیش بروند چراکه توطئه نسبت به مذاکرات هسته ای زیاد است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی را به طور ظریفی بیان کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر صاحب دفترچه بیمه شده اند، ادامه داد: یکی از مشکلات بیمه سلامت دفتر پیشخوان است که فقط یک دفتر در استان همدان دارد.

خجسته یکی دیگر از مشکلات بیمه سلامت در همدان را ساختمان این اداره عنوان کرد و از استاندار همدان خواست تا در این خصوص اقداماتی انجام شود.

در پایان این مراسم از خدمات عباس جمشیدی مدیرکل سابق بیمه سلامت استان همدان قدردانی و طی حکمی سعید فرجی به عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات