خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان همدان خبر داد

برگزاری 300 جشن میلاد کوثر در همدان

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان همدان با اشاره به اینکه 300 مورد جشن میلاد کوثر در سطح پایگاه‌های استان اجرا می‌شود، گفت: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و نامگذاری این روز به نام زن 500 عنوان برنامه در سطح استان همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۹۲۷۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فاطمه ستاری نوید عصر امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: زندگی و سیره حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زنان بوده و هفته زن بهترین فرصت برای شناساندن هرچه بهتر این ابعاد به دختران و زنان است که تربیت نسل‌های آینده را بر دوش دارند.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که زنانی سالم، پاکدامن و عفیف داشته باشد در نتیجه فرزندانی نیکو و سالم تربیت می‌شوند که این موضوع بسیار مهم و حیاتی بوده چرا که اقتدار کشور را در هر برهه‌ای از زمان رقم می‌زنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان همدان با اشاره به انتخاب شعار هفته زن بیان کرد: شعار امسال برای این هفته « فاطمه محور وحدت امت اسلامی» انتخاب شده تا بار دیگر به جایگاه زنان در این امر مهم اشاره کند.

وی بیان کرد: هدف بسیج جامعه زنان کشور از برگزاری جشن میلاد کوثر در سراسر استانها، تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) در ابعاد گوناگون، گسترش فرهنگ و سیده فاطمی، معرفی الگوهای فرهنگی و انقلابی - اسلامی به زنان در جامعه، تأکید بر جایگاه، نقش زنان و ایجاد تحول در بانوان، بهره‌گیری از توان و ظرفیت اقشار مختلف، شناسایی بانوان نمونه در ابعاد مختلف و معرفی آنها به جامعه و تجلیل از مقام شامخ مادران است.

ستاری نوید با اشاره به اینکه 300 مورد جشن میلاد کوثر در سطح پایگاه‌های استان اجرا می‌شود، افزود: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و نامگذاری این روز به نام زن 500 عنوان برنامه در سطح استان همدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشن میلاد کوثر از 20 فروردین الی 23 فروردین ماه امسال و به مدت 4 روز در سطح استان اجرا می‌شود که 27 جشن بزرگ با حضور حداقل 500 نفر و حداکثر 5 هزار نفری برگزار می‌شود که در شهر همدان این جشن در سالن ابن سینا برپا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان همدان افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، کوهنوردی، اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع پیام رهبری به کنگره زنان و قرائت بیانیه بسیج جامعه زنان، تجلیل از بانوان نمونه، تقدیم گل به دخترانی که در آستانه سن تکلیف هستند در مسیرهای ورودی به مصلی نماز جمعه و غیره نیز از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.

وی اظهار داشت: برگزاری کارگروه‌های تخصصی، نشست‌ سرگروه‌های حلقه‌های صالحین، کارگاه همسرداری با الگوگیری از سبک زندگی حضرت زهرا(س) نیز در این ایام پیش‌بینی شده است.

ستاری نوید با اشاره به اینکه امسال شهیده طیبه واعظی به عنوان شهیده شاخص کشور معرفی شده‌ است، تصریح کرد: برای تعیین شهیده شاخص استان نیز بررسی‌‌ها انجام و چند شهیده به کمیته فرهنگی معرفی شده‌اند که بعد از تأیید نهایی اعلام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه زنان پایه و اساس خانواده ایرانی - اسلامی را تشکیل می‌دهند، گفت: حدود نیمی از بانوان همدان عضو بسیج هستند که با توجه به نقش محوری زنان در جامعه باید نسبت به آگاه‌سازی این قشر در حفظ کانون خانواده و نسبت به هجمه‌های دشمن نسبت به بانوان اقدامات بیشتری انجام گیرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان همدان با بیان اینکه بانوان بسیجی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به دو شیوه، خود اشتغالی همانند فعالیت در پرورش قارچ، قالی بافی و غیره و دوم نیز شرکت در اردوهای جهادی فعالیت دارند، گفت: اعزام بانوان جهت تشریح احکام و یا اعزام پزشک زن به روستاهای محروم از جمله اقدامات بانوان بسیجی در این اردوها است که رد مقطع زمانی خاصی از سال انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بانوان بسیجی در زمینه تهیه جهیزیه برای خانواده‌هایی که بضاعت مالی کمتری دارند در قالب طرح پیوند آسمانی به خوبی فعالیت داشته‌اند.

ستاری نوید تصریح کرد: با توجه به ناهنجاری‏‌های فرهنگی موجود در جامعه که عمده آن به واسطه الگوگیری از شیوه‌های نامناسب سبک زندگی غربی در قالب مدگرایی، تجمل‌گرایی و رواج ناهنجاری‌های اجتماعی، بروز و ظهور دارد، نیاز به ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی بیش از همیشه احساس می‌شود و هفته زن فرصتی مناسب را برای ترویج سبک زندگی اسلامی فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات