آصفری:

عربستان وحشت دارد پس لرزه‌های انقلاب مردمی یمن به این کشور سرایت کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عربستان سعودی وحشت دارد پس لرزه‌های انقلاب مردمی یمن به عربستان سرایت کند و سقف پادشاهی عربستان به لرزه دربیاید.
کد خبر: ۸۵۰۸۷۶۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی ، با انتقاد از جمله نظامی عربستان به یمن اظهار داشت: امروز تاریخ مصرف حکومت‌های دیکتاتوری به پایان رسیده و این حکومت‌ها باید بدانند کشورهای منطقه حاضر نیستند زیر یوغ حکومت‌های دیکتاتور بمانند و به دنبال این هستند که سرنوشتشان را خودشان رقم بزنند و حق دخالت دیگران در امور کشورشان را نمی‌دهند.

وی برهمین اساس تصریح کرد: تجاوز عربستان سعودی به یمن به خاطر مردم یمن نیست و از ترس از دست دادن قدرت در عربستان است چراکه وحشت دارد پس لرزه‌های انقلاب مردمی یمن به عربستان سرایت کند و سقف پادشاهی عربستان به لرزه دربیاید و از بین برود لذا این تجاورز از سر دلسوزی برای مردم یمن نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین از آنجا که عربستان نتوانست در نگهداری رئیس‌جمهور یمن موفق شود، دست به چنین تجاوزی زد تا مردم یمن را نسبت به انقلابیون ناراضی کند و آنها دست از انقلاب خود بردارند؛ عربستان می‌خواهد انقلاب مردمی یمن را با شکست مواجه کند و انقلابیون یمن را پای میز مذاکره بیاورد تا از آنها امتیاز بگیرد و نسبت به حفظ بقای رئیس‌جمهور یمن که دست‌نشانده عربستان است، موفق شود.

آصفری تاکید کرد: عربستان باید بداند ملت یمن راه خود را انتخاب کرده و اینگونه تجاوزات، آنها را از راه خود بازنمی‌دارد و نسبت به انقلابی که آغاز کردند، عقب براند لذا بهتر است عربستان که با چراغ سبز آمریکا این تجاوز را شروع کرده، بیش از این سابقه خود را پیش مردم یمن و ملت‌های مسلمان دنیا بدتر نکند و دست از تجاوزات خود بردارد.

وی افزود: عربستان مطمئن باشد این گونه اقداماتش نه تنها انقلاب یمن را با شکست مواجه می‌کند بلکه شور و سلحشوری مردم این کشور را نسبت به انقلابشان بیشتر می‌کند همچنین اگر مردم یمن تصمیم بگیرند با این اقدام عربستان مقابله به مثل کنند با توجه به روحیه سلحشوری مردم یمن، عربستان طاقت پاسخگویی و مقاومت در برابر آنها را نخواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در پایان سخنان خود تاکید کرد: سرنوشت مردم یمن باید از طریق مردم این کشور انتخاب شود و راهکار آن برگزاری انتخاب در یمن است که غیر از این راه دیگری ندارد همچنین باید تاسف خورد به حال سازمان ملل و مجامع بین‌المللی که امروز سکوت کردند و در مقابل این جنایات عربستان سعودی اقدامی انجام ‌نمی‌دهند.

ارسال نظرات