معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ریشه‌کنی بی‌سوادی مهم‌ترین اهداف سازمان سوادآموزش کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی 1500 مرکز یادگیری محلی در کشور طی سه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۸۶۷۳
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴

علی باقرزاده عصر امروز در نشست با خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در حال جمعیت بی‌سواد کشور یک میلیون و 800 هزار نفر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به برنامه‌های سازمان سواد آموزی کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته 443 هزار نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند که 240 هزار نفر مطلقاً سواد نداشتند  و 200 هزار نفر هم دوره تکمیل و تحکیم سواد آموزی را پشت سر گذاشتند.

وی، ریشه‌کنی بی‌سوادی را از مهم‌ترین اهداف سازمان سوادآموزش کشور دانست و افزود: تربیت شهروندان مومن و توانا برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران هدف سازمان سوادآموزی کشور است.

باقرزاده بیان کرد: احیای شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی به ریاست معاون اول رئیس جمهور، چند وزیر کشور و همچنین رئیس مرکز آمار از اقدامات مهم سازمان سوادآموزی در سال 93 بود که 905 جلسه و سه هزار و 130 مصوبه دستاورد این شورا بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: افرادی بی‌سواد 10 تا 49 سال که در سال تحصیلی 94-95 در مراکز سوادآموزی ثبت‌نام و باسواد شوند 20 درصد هزینه طرح به فرد قبول شده پرداخت می‌شود.

وی از راه اندازی 1500 مرکز یادگیری محلی در کشور طی سه سال آینده خبر داد و افزود: 500 مرکز یادگیری در سال جاری و بقیه در سال‌های آینده راه‌اندازی می‌شوند.

باقرزاده به افزایش نرخ باسوادی در بین اتباع خارجی اشاره کرد و ادامه داد: آموزش اتباع خارجی خصوصاً اتباع کشور افغانستان که در ایران ساکن هستند در گذشته 6 درصد بوده که هم‌اکنون نرخ باسوادی این افراد با افزایش 10 درصدی به 60 درصد رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان از پوشش کودکان در معرض آسیب خبر داد و گفت: آموزش کودکان در معرض آسیب که تحت پوشش ادارات هستند به گونه‌ای است که آموزش و پرورش آنها را مورد حمایت قرار می‌دهد و شهریه آنها را از 25 تا 100 درصد پرداخت می‌کند.

 

ارسال نظرات