مادران و همسران شهید جایگاه والایی در انقلاب اسلامی دارند

استاندار کردستان گفت: مادران و همسران شهید جایگاه والایی در انقلاب اسلامی دارند و همه باید با تمام توان از فداکاری ها و جانفشانی های این بزرگواران به نحو شایسته و در خور شآن آنها تجلیل به عمل آید.
کد خبر: ۸۵۰۸۴۹۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی ظهر یکشنبه در همایش تجلیل و تکریم ازمادران و همسران شهید استان کردستان با بیان این مطلب اظهارداشت: تکریم مادران و همسران شهدا در حقیقت تکریم از خود شهید است و تکریم از موضوع شهادت در جامعه است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: موضوع شهادت پدیده ایی استثنایی است که در عالم خلقت به وقوع می پیوندد که این امر متعالی نصیب هر کسی را در بر نمی گیرد.

زاهدی با بیان اینکه شهادت انتخاب است و نمی شود آنرا تصادف یا حادثه ای معمولی تصور کرد در ادامه سخنان خود گفت: در واقع مرگ تنها چیزی است که همه انسان ها را در بر می گیرد، اما شهادت نصیب هرکسی نخواهد شد و این فیض عظیم و الهی به افرادی محدود اعطا می شود و باید به این نکته نیز اذعان کرد که افرادی که شهید می شوند  قطعا در نزد خداوند متعال انتخاب شده اند و به این فیض الهی نائل شده اند.

وی به نقش مهم و بی نظیر مادران و همسران شهید در مسیر متعالی شهدا اشاره کرد و گفت: از دامن زنان پاک، بزرگ و فداکار است که شخصیت های بزرگی پرورش پیدا می کنند

 استاندار کردستان تصریح کرد: مگر ما در جامعه بزرگتر و والاتر از شهدا داریم از این لحاظ شهید نیز محصول تربیت مادرانی که به درستی فرزندان خود را به نحو شایسته تربیت می کنند.

زاهدی گفت: در طول تاریخی میلیاردها نفر در جهان آمد و رفته اند و زندگانی خود راسپری کرده اند ولی در حقیقت مدال افتخار لایق مادران شهداست که خداوند فرزندان آنها را برای شهادت انتخاب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: مادران با تقدیم فرزندان شهید خود برای رضای خداوند تلاش کرده اند و قطعا در دفتر اعمال مادران شهدا این رشادتها و ایثارگریهای بی نظیر به ثبت خواهد رسید.

استاندار کردستان اظهار داشت: همسران شهدا با آرزوهای فراوان در زندگی شهید گام می گذارند اما در ادامه لحظه ای پیش خواهد آمد که همسر آنها در راه خدا به شهادت می رسد و این امر موجب می شود همسر شهید جانشین وی شده و ضمن برعده گرفتن مسئولیت سنگین تربیت فرزندان همزمان نیز تلاش می کنند تا یاد و خاطره شهدا را نیز زنده نگهدارند.

زاهدی خطاب به همسران شهید نیز گفت: همسران شما که در جبهه های رفته و از آب و خاک میهن اسلامیمان دفاع کرده اند اگر اطمینان آنها از همکاری و همراهی در تربیت فرزندان قوی همسرانشان نبود مسلما آنها با آسودگی خیال در این مسیر گام بر نمی داشتند.

وی هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران را یکی از مهمترین و طولانی ترین جنگهای قرون اخیر برشمرد که در آن بسیاری از کشورها با حمایت های مالی و تسلیحاتی از رژیم بعث عراق در مقابله با انقلاب اسلامی ایستادند.

استاندار کردستان گفت: با وجود این توطئه ها ایستادگی و حضور مادران و همسران شهدا در این عرصه حضور یافتند.

وی در پایان تصریح کرد: ثبات، اقتدار و استواری انقلاب اسلامی محصول تلاش و صبوری مادران و همسران شهید است و در این راستا ما مسئول و موظفیم که از پشتیبانی همسران شایسته شهدا تقدیر کنیم.

 


ارسال نظرات