خبرهای داغ:
امام جمعه تویسرکان:

با برخورد مقتدارانه ایران فرصت عهدشکنی غرب کمتر می‌شود

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه هیچ تضمینی برای وفای به عهد غربی‌ها نیست، گفت: با برخورد مقتدارانه ایران فرصت عهدشکنی غرب کمتر می‌شود چرا که آنان ثابت کرده‌اند از هر فرصتی برای اشکال‌تراشی و عدم وفای به عهد استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۰۸۰۵۶
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با اشاره به بیانیه لوزان اظهار داشت: این بیانیه می‌توانست بهتر از این بوده و نتیجه مطلوب‌تری داشته باشد.

وی بیان کرد: دیپلماسی رسمی کشور به نتیجه رسیده است که اینگونه در عرصه هسته‌ای وارد شود ما هم اعتماد داریم و زحمت آنها را ارج می‌نهیم.

امام جمعه تویسرکان افزود: گرچه این گونه بیانه ای مورد تأیید نهایی ما نیست، اما در کل این بیانیه دستاوردهایی نیز داشته است و بالاخره دنیا به حق قانونی ایران در رابطه با داشتن انرژی هسته ای اعتراف و اقرار کرده است و این اقرار در سطح بین الملل محسوس است.

وی گفت: با این حال در دیدگاه اسلام ایستادگی و استواری در مقابل زورگویان مطلوبتر است و می طلبید، مسئولان مربوطه انقلابی تر و مقتدرانه تر ایستادگی می کردند و می گفتند به هیچ وجه ذره ای از حق مردم ایران عقب نشینی نمی‌کنیم، تا غرب و به ویژه آمریکا تسلیم خواسته‌های ما شود، چراکه اگر ایستادگی صدرصدی بود، اقتدار ایران اسلامی در برابر تهدیدات غرب بیشتر می شد و آمریکا باز هم هیچ غلطی نمی توانست بکند.

موحدی با بیان اینکه نظر دولت بیشتر بر تعامل است که آرام آرام پیش رفته تا به نتیجه برسد، تصریح کرد: آنان می دانند اگر ایستادگی کنند نتیجه مطلوبتر حاصل می شود اما این ایستادگی از نظر دولت دردسر و زحمت دارد و می خواهند که مردم به زحمت و فشار نیافتند.

امام جمعه تویسرکان ابراز کرد: تلاش های تیم مذاکره کننده قابل تقدیر است اما باید دانست بیانیه لوزان فتح الفتوح نیست که دولتمردان روی آن مانور می دهند.

وی تصریح کرد: دولتمردان نباید اینقدر ذوق زده عمل کنند و روی رفع برخی تحریم ها مانور دهند، این ذوق‌زدگی علاوه بر آنکه نقطه ضعف به دست دشمن می دهد، به آنان فرصت عهدشکنی نیز می دهد.

امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: هیچ تضمینی نیست که غرب به تعهدات خود عمل کند، اما اگر مسئولان و ملت ایستادگی کنند و دشمن این اقتدار جمهوری اسلامی ایران را ببیند ناچار می شود که به تعهدات خود عمل کند.

وی یادآور شد: اگر مقتدارانه برخورد شود فرصت عهدشکنی غرب کمتر می‌شود چرا که آنان ثابت کرده‌اند از هر فرصتی برای اشکال‌تراشی و عدم وفای به عهد استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات