توجه به یادمان های عملیاتی وظیفه ذاتی دستگاه های اجرایی کشور است

مشاور امور فرهنگی و نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری در ستاد مرکزی راهیان نور گفت: مسئولین دستگاه های اجرایی کشور توجه به راهیان نور و یادمان های عملیاتی را وظیفه ذاتی خود بدانند.
کد خبر: ۸۵۰۷۸۹۵
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج; حسام الدین آشنا مشاور امور فرهنگی و نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری در ستاد مرکزی راهیان نور در بازدید از یادمان شهدای شرهانی شهرستان دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل اظهار کرد: جنگ تحمیلی غریب بود، شهدا غریبانه به آسمان رفتند ولی نبایستی یادمان های عملیاتی غریب بمانند.

وی با اشاره به بازدید بیش از 5 میلیون نفر از یادمان های عملیاتی کشور در سال افزود: همه کسانی که از این یادمان ها بازدید می کنند می بایست به این یادمان ها بعنوان مشعل های هدایت و چراغ راهنما نگاه کنند.

مشاور امور فرهنگی و نماینده تام الاختیار رییس جمهوری در ستاد مرکزی راهیان نور گفت: در سال های گذشته به دلیل تخصیص نیافتن ردیف بودجه مشخص برای یادمان های عملیاتی کشور، درصدد هستیم تا بودجه مشخصی برای کارهای فرهنگی و عمرانی در یادمان ها تعیین کنیم.

وی به لزوم پای کارآمدن دستگاه های ذی ربط در امور یادمان ها اشاره نمود و خاطر نشان کرد: دستگاه های دولتی از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و سایر ارگان های مرتبط با راهیان نور می بایست توجه به یادمان های عملیاتی را وظیفه ذاتی خود بدانند.

آشنا تصریح کرد: اراده و خواست ریاست جمهور و دولت یازدهم به سمت ارزش های دفاع مقدس و راهیان نور است و می بایست کاروان های راهیان نور از تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی و ذی ربط برخوردار شوند.

مشاور امور فرهنگی و نماینده تام الاختیار رییس جمهوری در ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه سه عامل باعث فراموشی فرهنگ جبهه و جنگ و شهادت خواهد شد، عنوان کرد: گذشت زمان، زیرسوال بردن و کمرنگ کردن و تغییر تحلیل مردم نسبت به این حوزه و افزایش تنوع و تفریحات امروزی از مهمترین عوامل فراموشی این فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

وی ادامه داد: به فضل الهی با وجود گذشت زمان توانسته ایم در مقابل عامل زمان، آن را مدیریت کنیم و این فرهنگ با ارزش را به جامعه القا نماییم به طوری که بعد از گذشت 35 سال از دفاع مقدس دنیا به حقیقت و حقانیت جمهوری اسلامی و دفاع مقدس پی برده است.

آشنا اظهار کرد: طی مکاتبات و مذاکراتی که با وزارت نفت داشتیم درصدد هستیم که موضوع بهسازی و تکمیل زیرساخت های یادمان های عملیاتی کشور را به این وزارتخانه واگذار و از ظرفیت وزارت نفت استفاده کنیم.

ارسال نظرات