عدم تمایل کشور عربستان به ایجاد جریان جدید در یمن/ مردم یمن متاثر از تفکر انقلاب اسلامی ایران هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز گفت : تاثیر پذیری مردم یمن از تفکر انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک خطر بزرگ برای کشور عربستان تلقی می شود.
کد خبر: ۸۵۰۷۷۲۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
به گزاری خبرگزاری بسیج از استان البرز، حجت الاسلام محمد جواد موحد در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: تحولات منطقه ای در کشور یمن یکی از مسائل بسیار پیچیده ای است که به صورت مستقیم توسط کشور عربستان و هم پیمانانش مثل آمریکا و اسرائیل در حال انجام است.
وی در خصوص وحشت و هراس عربستان از تشکیل یک جریان جدید در این کشور گفت : عربستان به خاطر وحشت و هراسی که از مقاومت و جریان حزب ا... در لبنان دارد، تمایلی به ایجاد یک جریان جدید در یمن که به عنوان یکی از نزدیک ترین نقاط به کشور عربستان است، ندارد.
وی افزود:سرکوب شیعیان یکی از پروژه‌های اصلی عربستان برای تامین دراز مدت منافع حکومت‌های طایفه‌ای عربی در منطقه است و یمن به‌عنوان یکی از مناطق اصلی تجمع شیعیان در جنوب شبه‌جزیره عربستان است که جمعیت 22 میلیون نفری شیعیان آن یکی از دغدغه‎‌های مقامات ریاض است.
حجت الاسلام موحد با بیان اینکه قدرت امروز مردم انقلابی یمن ناشی از تاثیر انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: خود باوری و تفکر بسیاری از مردم یمن، ناشی از تاثیر انقلاب اسلامی ایران است و این برای کشور عربستان به عنوان یک خطر بزرگ تلقی می شود درحالی که چنین چیزی قطعاً نخواهد بود چراکه آنان به خواستگاه سیاسی و حقیقی خود خواهند رسید و این مسئله مهم برای کشور عربستان قابل تحمل نخواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه آمریکا و عربستان بخوبی متوجه هستند که امروز در یمن با یک پدیده متفاوت روبرو هستند عنوان کرد: مردم یمن نه تنها در برابر هجوم و دخالت‌های خارجی بشدت مقاوم است بلکه با وجود تعلق به یک فرقه خاص مذهبی یعنی شیعه ماهیت فراتر از خواسته‌های فرقه‌ای پیدا کرده و تمام یک کشور را برای حکومت وابسته به غرب بسیج کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، این مشکل حل شده و مردم یمن به انقلاب و خواسته های خود دست پیدا نموده و حکومت انقلابی یمن نیز تشکیل شود تا بتوانند به عنوان یک کشور مستقل و بدون مشکل به گذران زندگی خود بپردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها