آیت الله اعرافی:

گروه انصارالله،یمن را به گورستان مزدوران آمریکا تبدیل خواهد کرد

امام جمعه ميبد در خطبه هاي اولين نماز جمعه سال جديد ، حملات اخير هوايي برخي كشورها از جمله عربستان به تماميت ارضي كشور يمن را محكوم كرد .
کد خبر: ۸۵۰۷۲۶۴
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازمیبد ،خطيب جمعه ميبد با اشاره به اينكه امروز نسيم آزادي در يمن وزيده است تا اين ملت از قيد و بندها آزاد شود افزود : امريكا و قدرت هاي مزدور منطقه اگر ادعاي آزادي ملت ها را دارند راه را براي آزادي ملت ها از زير بوغ استكبار باز كنند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان كرد : چگونه كشوري كه در فساد عياشي غوطه ور است و به فرمان دشمنان اسلام در منطقه دست به جنايت مي زند مي تواند با حمايت چند كشور و با حملات هوايي به يك كشور  ضعيف بتازد .

رئيس جامعه المصطفي العالميه تصريح كرد: به فضل الهي ملت رشيد و آگاه يمن و انصارالله عزيز مثل حزب الله در برابر شما خواهند ايستاد و يمن را به قبرستان مزدوران امريكا تبديل خواهند كرد.

وی با اشاره به نيم قرن ظلم و ستم و بمباران اسرائيل بر عليه ملت مظلوم فلسطين اظهار داشت: شما مزدوران منطقه چه جوابي براي ميليون ها ملت مسلمان داريد كه يكبار هم صداي اين ملتها را نشنيديد بلكه هرجا توانستيد به ملت هاي مسلمان خيانت كرديد .

امام جمعه ميبد در ادامه با اشاره به روند مذاكرات هسته ايران با گروه ۱+۵ ضمن قدرداني از تلاش تيم مذاكره كننده ايران در پايبندي به منويات رهبري و دفاع از حق مسلم ملت ايران اظهار داشت : مسئولان ما و تيم مذاكره كننده هم بايد در چارچوب فرمان رهبر معظم انقلاب حركت كنند.

آيت الله اعرافي تصريح كرد: تيم مذاكره كننده نبايد در برابر خواسته ها و زياده خواهي هاي گروه مقابل كوتاه بيايند چرا كه خدا با ماست .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان كرد: اگر در برابر اراده فولادين اين ملتي كه اين جور در طول ۳ دهه مقاومت كرده اند كوتاه نيامدند باز هم اين ملت در هيچ بن بستي نمي ماند و  ما راه را به روي آينده روشن باز خواهيم كرد.

امام جمعه ميبد در ادامه با بيان اينكه امروز در جهان دو گفتمان مقابل هم قرار گرفته است گفتمان اول را گفتمان ظالمان و ستم پيشه به رهبري امريكا و اسرائيل خواندو افزود: در پرونده آنها هزاران ظلم و ستم ثبت شده است.

آيت الله اعرافي افزود: اما در برابر اين گفتمان ستم پيشه ، گفتمان ناب ملت ايران و انقلاب اسلامي برخاسته است كه الگويی نو به جهان عرضه كرده است .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشار ه به اينكه در برابر موج بيداري اسلامي ، امريكائيها و اسرائيلي ها توطئه هاي بي شماري چيده اند تا مسلمانان را به جان هم بياندازند افزود : آنها اختلافات مذهبي ، مرزي ، قومي و مزدوران خود را در چند شكل تقويت كردند كه يكي از اين توطئه ها حمايت از بعضي از دولت ها و قدرتهاي مزدور و وابسته و ديگري جريانهاي تندروي است كه به صورت دو تيغ يك قيچي در خدمت استكبار جهاني قرار دارند.

وی با انتقاد از دولت هاي پادشاهي كه در قاموس آنها هيچ معياري از دمكراسي و آزادي وجود ندارد يادآور شد: دولت هايي كه ثروت هاي بي اندازه ملت در دست شاهزادگان عياش و فاسد قرار دارد و هيچ بويي از آزادي و انسانيت در آنها وجود ندارد و زير نظر آمريكاييها به كشور ها حمله مي شود و فساد را در دنيا ايجاد كردند كه  اين جريان تروريستي هم مستقيم و غيرمستقيم به خود اينها برميگرد.

امام جمعه ميبد در آغاز بيانات خود هم با تبريك سال جديد و بهار فاطمي به همه نماز گزاران و ميهمانان نوروزي از همه كساني كه در جاي جاي كشور و منطقه ، حرمت و كرامت بانوي پاكي ها و فضيلت ها فاطمه زهرا دختر پيامبر خدا حضرت محمد مصطفي صلوات الله عليه را حفظ كردند قدرداني كرد.

كاميابي ها و كاستي هاي سال ۹۳

 آيت الله اعرافي در ادامه با اشاره به برخي از كاميابي ها و كاستي هاي سال ۹۳، كنترل تورم و رونق نسبي اقتصاد و روند سعودي صادرات غيرنفتي و ارتقا شاخص هاي بهداشت و سلامت با اجراي طرح سلامت را از كاميابي هاي سال ۹۳ عنوان كرد و بر استمرار اين روند در سال جديد تاكيد كرد .

امام جمعه ميبد اظهار داشت : در سال ۹۳ در حوزه بودجه هاي عمراني گشايش بهتري حاصل و با تخصيص هاي خوب بخش زيادي از طرح هاي بسيار بزرگ نيمه تمام كه هزاران ميليارد تومان نياز داشت انجام گرفت كه بايد از خادمان ملت تشكر كرد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگی ، مقاومت در برابر تحريم ها را از مهمترين كاميابي هاي ملت ايران در سال ۹۳ دانست و افزود : ملت و مسئولان ما در سال ۹۳ با با ضعامت رهبر عظيم الشان انقلاب در برابر تحريم هاي ظالمانه بي نظير در تاريخ معاصر مقاومت جانانه اي از خود نشان دادند كه امروز همه دنيا مي فهمد ايران كشور شيردلان و مردان رشيد است .

رئيس جامعه المصطفي العالميه با بيان اينكه اين تحريم ها و تهديدها قدرت هاي بزرگ را به سرعت از پا در مي آورد اظهار داشت: اين قدرت الهي كه در اين ملت تجلي پيدا كرده است استوار ماند و در راهپيمايي باشكوه ۲۲ بهمن و روز جهاني قدس ملت ايران نشان داد كه از عظمت ايماني و روحي بالايي برخوردار است.

آيت الله اعرافي در ادامه با اشاره به محورهايي از كاميابي هاي ملت هاي مسلمان در منطقه هم تثبيت جبهه مقاومت در سوريه ، لبنان ، فلسطين و بسياري از مناطق ديگر ، عليرغم موج هاي طوفنده و سنگيني كه در عالم عليه گفتمان انقلاب اسلامي و مقاومت اسلامي است را از كاميابي هاي سال ۹۳ خواند.

خطيب جمعه ميبد تصريح كرد: ملت هاي بيدار در برابر مزدوران اسرائیل و آمريكا و وابستگان به استكبار ايستاده اند و قدم به قدم و سنگر به سنگر تكفيري هاي مزدور را به عقب مي رانند كه اين هم از درخشش هاي سال ۹۳ است كه با پشتيباني ملت بزرگ ايران  و با حضور جوان هاي رشيد ملت هاي اسلامي انجام شده است.

كمبودهاي حوزه فرهنگ در سال ۹۴ جبران شود

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در نقطه مقابل اين كاميابي ها به كاستي هايي هم اشاره كرد و افزود : در حوزه فرهنگ و تعالي معنوي و اخلاقي انتظارات بيشتري وجود دارد كه محقق نشده است و بايد كمبودهايي كه در حوزه فرهنگ وجود دارد در سال ۹۴ جبران شود.

كشور در برابر موج هاي جهاني نيازمند پايه ريزي زيرساخت هاي اقتصادي پولادين

آيت الله اعرافي تصريح كرد : در حوزه اقتصاد مقاومتي به رغم همه زحماتي كه كشيده شده است كافي نيست و  صاحبان صنعت ، بخش عمومي ، مسئولان و مجلس و دولت بايد با نگاه هاي بلندتري زيرساخت يك اقتصاد پولادين و استوار را در كشور پايه ريزي كنند تا موج هاي جهاني نتواند ما را فرو بريزد .

انتظار مردم اين است كه فساد اداري و مالي و اقتصادي به حداقل برسد

وی افزود: در حوزه مفاسد اقتصادي هم با اينكه مبارزاتي انجام و قوه قضاييه بدون ملاحضات وارد عمل شد اما اين كم است و  مردم ما از نظام اين انتظار را دارند كه فساد اداري و مالي و اقتصادي به حداقل برسد و مسئولين با همه وجود در سال جديد به اصلاح زيرساخت هاي اقتصادي و به مبارزه با فساد اين هم با شكل عميق و دقيق بپردازند.

رئيس جامعه المصطفي العالميه خاطرنشان كرد : در حوزه آسيب هاي اجتماعي مشكلات زيادي وجود دارد كه در برابر اين آسيب ها بايد همه ما قد برافرازيم و به جاي برخي مناعازعات بي حاصل سياسي و كشمكش هاي بي جا مشكلات را رفع كنيم .

معالجه ناكامي ها در كشور و منطقه نيازمند توجه به شعار سال رهبري

آيت الله اعرافي با تحليل دورنمايي از توفيقات و ناكامي هاي منطقه و كشور معالجه همه اين محورها را در سايه شعار سال رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت : براي مداواي همه اين كاستي ها و كمبودها بايد به شعار سال و نقاط محوري كه رهبري معظم در پيامشان در مشهد اشاره كردند برگرديم .

اقتصاد مقاومتي درونزا و استمرار جهش هاي علمي

امام جمعه ميبد ، تاكيد مقام معظم رهبري بر اقتصاد مقاومتي و درونزا و متكي بر مردم ، استمرار جهش ها و پيشرفت هاي علمي در همه قلمروهاي مورد نياز و عدالت اجتماعي و اقتصادي را راه حل عبور از مشكلات در كشور عنوان كرد و گفت: ضرورت بقاي يك نظام و استمرار انقلاب اسلامي اين است كه به مقوله عدالت اجتماعي و قضائي در دستگاه قضائيه توجه ويژه شود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه دولت و و ملت بايد ارتقا فرهنگي فرهنگي و معنوي و شاخص هاي ديني را  مهم بشمارند افزود : دستگاههاي مسئول مطابق آنچه كه اسلام و دين مي گويد و مطابق نيازي كه جامعه و نسل عظيم جوان دارد بايد برنامه ريزي كنند.

نبايد شكاف هاي جديد بين دولت و ملت ايجاد شود

خطيب جمعه ميبد با بيان اينكه انقلاب اسلامي شكاف هاي ميان ملت و دولت را برداشت افزود: مسئولان خادمان اين ملت هستند و نبايد شكاف هاي جديدي ايجاد شود و بايد هم ملت و هم مسئولين با همدلي و همزباني و بر اساس رهنمودهاي رهبري قدم بردارند.

وی خاطرنشان كرد : در استان و شهرستان هم ارتقا مراكز علمي ، زيرساخت هاي اقتصادي ، توجه به محيط زيست و اصلاح شاخص هاي محيط زيست و حفظ باغات و كشاورزي ، علمي كردن فضاي كشاورزي و گردشگري منطبق با موازين اسلام و ارتقا منابع انساني و نيروي انساني و فرهنگ و اخلاق و مبارزه با آُسيب هاي اجتماعي را خطوط اصلي برشمرد و تاكيد كرد : همه ما بايد دست به دست هم دهيم تا منطقه و جامعه خود را بسازيم .
ارسال نظرات