خبرهای داغ:
رئیس انتقال خون همدان:

ذخیره خونی کافی در ۵ روز نخست تعطیلات نوروزی در همدان وجود دارد

رئیس سازمان انتقال خون همدان از وجود ذخیره خونی کافی در ۵ روز نخست تعطیلات نوروزی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۶۲۸۵
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، افشین محمدی با اشاره به اینکه انتقال خون همدان در روزهای تعطیل نوروز فعال است، اظهار داشت: فعالیت مرکز انتقال خون همدان در ایام تعطیلات نوروز در دو شیفت کاری تعریف شده به‌طوری که صبحها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از 15 تا 19 فعال است.

وی با بیان اینکه در پنج روز نخست تعطیلات نوروز در شهرستانها خونگیری انجام نمی‌‏شود، افزود: تأمین نیاز بیماران به فرآورده‌های خونی در این شهرستان‏‌ها از مرکز همدان انجام می‌‏شود و در این راستا ذخیره خونی کافی برای این ایام وجود دارد.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه 40 درصد افراد جامعه دارای گروههای خونی O مثبت هستند بنابراین این گروه خونی بیشترین مصرف را دارد و به تبع آن نیز ذخیره خونی کافی در این نوع وجود دارد.

وی از افزایش بیش از پنج درصدی خونگیری در سال 93 خبر داد و گفت: در پی افزایش مشارکت مردم در خوندهی به تمام نیاز فرآورده‏‌های خونی بیمارستان‏ها پاسخ داده و همچنین گروههای خونی نادر نیز تأمین شده است.

اشرفی بیان کرد: در سال گذشته بیش از 37 هزار و 600 واحد خونگیری انجام شده است که این تعداد بیش از 18 هزار و 300 مورد توسط اهدا کنندگان مستمر خون بوده است.

وی افزود: اهدا کنندگان مستمر خون در طول سال بیش از دو بار اقدام به خوندهی می‏کنند که در این راستا 49 درصد تأمین نیاز فرآورده‌‏های خونی استان همدان توسط اهداکنندگان مستمر خون انجام می‏‌گیرد.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان ابراز کرد: 95.27 درصد از اهدا کنندگان خون را آقایان شامل می‏‌شوند و تنها پنج درصد خانم‏ها در اهدای خون مشارکت دارند که باید با فرهنگ‌سازی این قشر از جامعه را ترغیب به اهدای خون کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات