خبرهای داغ:
«سفری از جنس نور»/20

رستمی: راهیان نور فرصتی برای بازگویی لایه‌های مختلف دفاع مقدس برای نسل جوان

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه هنوز لایه‌های مختلف دفاع مقدس برای نسل جوان باز نشده است، گفت: اردوهای راهیان نور فرصتی برای بازگویی این لایه‌ها برای نسل جوان است.
کد خبر: ۸۵۰۵۴۴۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵


سرهنگ مصطفی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار داشت: یکی از موثرترین اقدامات فرهنگی جهت آشنایی عینی و حضوری مردم و به ویژه جوانان با دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و جانبازی‌های رزمندگان دفاع مقدس حضور در اردوهای راهیان نور، مناطق عملیاتی و یادواره‌های شهدا است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در خصوص اعزام کاوران راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور در نوروز 94 بیان داشت: در این راستا همچون سال‌های گذشته 100 نفر از خواهران و 200 نفر از برادران بسیجی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به کمک و همکاری ادارات و نهادهای دیگر برای تأمین مخارج این اردوها تصریح کرد: از 17 تا 25 اسفند ماه دانشجویان خواهر و برادر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و از 29 اسفند ماه سال جاری تا 3 فروردین ماه 94 نیز بسیجیان حوزه‌های محلات اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به استقبال دانشجویان و دانش‌آموزان از برگزاری اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: این کاروان‌ها از مناطق عملیاتی شلمچه، اروندکنار، خرمشهر، طلائیه، فتح المبین و... بازدید خواهند داشت.

رستمی تصریح کرد: در این اردوهای فرهنگی که برای ایام پایانی سال 93 و نوروز 94 برنامه‌ریزی شده است علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی، برنامه‌های دیگری نظیر عزاداری ایام فاطمیه، تحویل سال نو، بازدید از معراج شهدا و... نیز در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: برای سهولت در کارها و رفاه حال زائرین حدود 40 نفر از خادمین شهدا نیز در اردوهای اسفند و نوروز بسیج حضور دارند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به ظرفیت اردوهای راهیان نور بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) اگر 50 سال نیز در مورد آثار مثبت دفاع مقدس گفته شود باز مطالب جدید ناگفته‌ای وجود دارد که ارزش گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه هنوز لایه‌های مختلف دفاع مقدس برای نسل جوان باز نشده است و سخن مقام معظم رهبری که فرمود «این جنگ گنج بود و این هنر ماست که بتوانیم از جنگ گنج استخراج کنیم»، گفت: با گذشت زمان و با توجه به نوع تهدیدهای دشمن ظرفیت‌های پنهان دفاع مقدس نمایان می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات