مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد

در باره پیگیری حقوق کارگران بیکار نمی نشینیم

وی با بیان اینکه اگر چه تخصیص بودجه با مشکلاتی روبرو شده است، افزود: دولت جدید مسکن اجتماعی را طراحی کرده و ما نیز تمام تلاش خود را برای تطبیق شرایط جدید و حل مشکلات مردم به کار می‌بندیم و در این‌باره بیکار نمی‌نشینیم.
کد خبر: ۸۵۰۴۸۹۱
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

 



 

خبرگزاری بسیج مازندران، علی بابایی‌کارنامی در جمع خبرنگاران به رویکرد جدید دولت در بحث تعاونی مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید خود را براساس برنامه‌‌های دولت و بودجه‌هایی که در این زمینه در نظر گرفته می‌شود تطبیق دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی در اداره ثبت شرکت‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: از این به بعد تمام فرایند‌های تعاونی‌های فعال و غیرفعال از طریق این سامانه متمایز می‌شود.

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره اعتبارات بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی در سال 93 اضافه کرد: امسال برای مشاغل خانگی مبلغ 50 میلیون ریال و برای خوداشتغالی 150 میلیون ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دادیم و به همین خاطر، مازندران در سطح کشوری در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی به نسبت سایر استان‌های کشور رتبه برتر را کسب کرد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در سال 94 نیز روند ارائه تسهیلات ادامه دارد، تصریح کرد: این موضوع البته با فراوانی و به شکلی بسیار بهتر انجام می‌شود و بر این اساس با توجه به تخصیص بودجه چهار هزار میلیارد ریالی که از سوی مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شد بحث تکاپوی بهتر مشاغل خانگی و خوداشتغالی را ترویج خواهیم داد.

 

بابایی‌کارنامی با بیان اینکه کارورزی نیز در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، تصریح کرد: در کنار واحدهای تولیدی، دولت اعتبارات را در قالب کارورزی برای ساماندهی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در بخش خصوصی در نظر گرفت.

 

وی خاطر‌نشان کرد: برای ترویج مهارت‌آموزی طرحی به وزیر تعاون ارائه کردیم که طی آن رشته‌های مهارت‌آموزی براساس نیازمندی و نیاز‌سنجی هر استان و منطقه با توجه به اقلیم همان جا پیاده‌سازی شود که این طرح با استقبال وزیر روبه‌رو شد و دستور داد تا این طرح در تمامی استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره وضعیت شرکت تعاونی چندمنظوره کندلوس گفت: با توجه به اینکه هیئت مدیره این شرکت تعاونی بر آمده از آرای سهامداران نیست و همچنین مدیر‌عامل نیز بر آمده از مسیر قانونی نیست، این خلاف قانون تعاونی‌ها است.

 

این مسئول افزود: از آنجایی که فروشگاه تعاونی کندلوس بدون اطلاع تمام سهامداران به شخصی حقیقی اجاره داده شد بنابراین تخلف قانونی دیگری صورت گرفته است و این تخلف قانونی را چه از طرف هیئت مدیره، مدیرعامل و یا اعضا باشد حتما مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهیم و با متخلفان برابر قانون برخورد جدی می‌شود.

 

بابایی‌کارنامی اضافه کرد: دستور جمع‌آوری تمام اسناد و مدارک مربوط به شرکت تعاونی چند‌منظوره کندلوس را صادر کردیم و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به ارائه مستندات این تعاونی به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در آینده‌ای نه چندان دور نتیجه آن مشخص و اعلام می‌شود تا پیگیری‌های قانونی متعاقباً انجام شود.

 

این مسئول از راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی در اداره ثبت شرکت‌ها در سطح مازندران خبر داد و بیان داشت: از این به بعد تمام فرایند‌های تعاونی‌های فعال و غیرفعال در سطح استان از طریق این سامانه متمایز می‌شود و یکپارچه‌سازی صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: مازندران در اجرای این طرح پایلوت قرار گرفته بود که با موفقیت کامل آن را به اجرا درآورد و با توجه به این موفقیت به سایر استان‌های کشور نیز تعمیم داده شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه این سامانه در مازندران به طور کامل فعال است، تاکید کرد: تمام تعاونی‌های تشکیل شده از گذشته تا به امروز موظف به ثبت‌نام در این سامانه هستند و تا یک سال آینده هیچ تعاونی‌ که مجامع و‌ اسنادش به روز و حقوقی نباشد و با قانون مطابقت نداشته باشد اجازه ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها را ندارد.

 

در طول این چند سال فعالیت شرکت تعاونی چندمنظوره کندلوس، هیچ نشست عمومی برگزار نشد و تنها نشستی که برگزار شد در یکی دو ماه پایان سال و تنها با دعوت سلیقه‌ای از تعدادی از سهامداران بود که در آن نشست با توجیه ورشکستگی، فروشگاه تعاونی کندلوس در شب عید که فصل کار و رونق گرفتن است، به یک شخص اجاره داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها