خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

برخی در داخل کشور با قلم‌های خود دشمن را یاری می‌کنند

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی در داخل کشور با قلم‌ها و روزنامه‌های خود دشمن را یاری می‌دهند، گفت: در عرصه اقتصاد نیز برخی مانند کسانی که دست به اختلاس های میلیاردی می زنند نقشه دارند که جمهوری اسلامی را از نظر اقتصادی ضعیف کنند.
کد خبر: ۸۵۰۴۷۱۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی همدان خود و نمازگزارن را به تقوای الهی دعوت کرد و اظهار داشت: بسیاری از معارف دین باید مورد توجه جدی تر امت اسلامی قرار گیرد.

وی از اصول موفقیت انسان مومن را دشمن شناسی و مرز بندی بین دوستان، خانواده، فامیل، نزدیکان و دین خدا عنوان کرد و با بیان اینکه اگر دشمن شناسی نباشد انسان به یقین شکست خورده است، ادامه داد: امام صادق(ع) در حدیثی فرموده اند که شش نمونه معرفت و شناخت وجود دارد که اگر کسی این شش نمونه را داشته باشد اهل بهشت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه، معرفت خداشناسی، معرفت دنیا شناسی، معرفت عقبا شناسی و دشمن شناسی چهار مورد از 6 مورد ذکر شده در حدیث امام صادق(ع) است، عنوان کرد: تا زمانی که انسان آخرت را نشناسد نمی داند چه کاری باید انجام دهد و تا زمانی که دشمن را به خوبی نشناسد به عمق کینه دیرینه او و حس انتقام جویی بد دشمن پی نمی برد و نمی تواند از دشمن فاصله بگیرد.

وی با بیان اینکه در کشورهای عربی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون مسلمان سنی مذهب به تبع دولت ها قربانی شده اند، افزود: دولت های عربی، آمریکا و اسرائیل را به عنوان دوست خود قبول کرده اند و فقط خدا می داند که از راه دشمنان دوست نما چه ضرر و زیان های جبران ناپدیری وارد و جان، دین، شرف، ناموس و آخرت و همه چیز انسان، طعمه حریق می شود.

محمدی با بیان حضرت آدم و حوا برای این از بهشت خدا رانده شدند که به دشمن اعتماد و قسم دشمن را باور کردند، عنوان کرد: اگر انسان زحمت بکشد خداوند توفیق شناخت دشمن را می دهد.

وی با بیان اینکه انسان دل در گرو خیلی چیزها دارد و هم خدا و هم خرما را می خواهد ولی نمی شود هر دو را با هم داشت، عنوان کرد: بزرگترین عیب دینداری بسیاری از افراد این است که هر گوشه دین را که خود می پسندد به آن توجه و آن گوشه ای که دوست ندارد را رها می کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کسی که نماز می خواند اما خمس و زکات نمی پردازند و یا نماز می خواند اما حجاب ندارد مورد قبول نیست، عنوان کرد: خداوند در سوره ممتحنه می فرماید که مبادا دشمنان من و خودتان را دوست تلقی کنید و مودت و محبت و نرمش به آنها نشان دهید چراکه قلب شما باید مالامال از بغض و کینه آنها باشد که آنان شما را از خانه های خودتان بیرون می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هزاران عراقی از خانه های خود آواره شده اند، بیان کرد: تا پیش از این آمریکا به هوای اینکه با داعش می جنگند با چند کشور ائتلاف جنگ با داعش راه انداخت اما اردوگاه عراقی ها را بمباران کردند و عراقی ها را کشتند و برای داعش اسلحه ارسال می کنند.

محمدی با بیان اینکه باید تشخیص داد چه کسانی در حال جنگ با خدا و نظام اسلامی هستند، بیان کرد: بسیاری از افراد در داخل کشور با قلم ها و روزنامه های خود دشمن را یاری می دهند و نظام جمهوری اسلامی را خراب می کنند و در عرصه اقتصاد بسیاری افراد مانند کسانی که دست به اختلاس های میلیاردی می زنند نقشه دارند که جمهوری اسلامی را از نظر اقتصادی ضعیف کنند.

وی با بیان اینکه حتی اگر برخی دوستان اهل معصیت باشند نباید روی خوش به آنان نشان داد و به فرموده پیامبر(ص) هر کس اهل گناه است نباید با او رفاقت کرد و هر کس اهل هر گناهی است باید با او با روی ترش برخورد کرد تا بفهمد که با او رفیق نیستید، ادامه داد:کسی که کامیون کامیون مشروبات الکلی و مواد مخدر وارد کشور می کند قابل گذشت و اغماض نیست.

امام جمعه همدان در خطبه های دوم نماز جمعه با بیان اینکه در این ایام مناسب ها بسیار است، اظهار داشت: شهادت مالک اشتر، روز بزرگداشت شهدا، سالروز تاسیس بنیاد شهید از جمله این مناسبت ها است.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته مقام معظم رهبری درخصوص مسئله ای صحبت کردند و آن مسئله موضوع رانت خواری و دنیا پرستی ها است، عنوان کرد: زمین خواران همه چیز منابع طبیعی را بیرحمانه تخریب می کنند.

محمدی با بیان اینکه برخی وحوش در مناطق حفاظت شده باید امنیت داشته باشد اما افرادی آنها را با اسلحه شکار می کنند، بیان کرد: حرص و ولع بشر تمام شدنی نیست و اگر انسان در تمام زمینه ها حرص و ولع خود را مهار نکند باز هم سیری ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه در همدان تعداد زیادی خانه باغ ساخته شده که در اکثر فصول بی استفاده است، بیان کرد: ساخت این خانه باغ ها در همدان هزینه زیادی داشته است که اگر پول ساخت آنها برای ساخت ۱۰۰ کارخانه هزینه می شد اکنون جوان بیکار وجود نداشت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بشر حریف هوا و هوس خود نمی شود، ادامه داد: در خصوص درختکاری باید اهتمام ورزید چراکه ریزگردها هوا را آلوده می کند و کشور در معرض خطر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات