خبرهای داغ:
برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

طراحي و توليد آتل چسبي توسط كاركنان جمعيت هلال احمر ملاير

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان ملاير گفت: براي اولين بار در هلال احمر كشور، آتل چسبي توسط كاركنان جمعيت هلال احمر شهرستان ملاير طراحي و به توليد انبوه رسيد.
کد خبر: ۸۵۰۴۶۶۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علي مرتضي ميرزايي اظهار داشت: يكي از شايع‌ترين آسيب‌هايي كه در تصادفات جاده‌اي به چشم مي‌خورد تروماي‌هاي اسكلتي و شكستگي ناشي از حوادث جاده‌اي است و آتل‌هاي چسبي يكي از ابزارهاي مناسبي است كه در اين گونه تروماها بكار گرفته مي‌شود و در جلوگيري از اين آسيب‌ها و بالا بردن سرعت عمل نجاتگران نقش بسزايي ايفاد می‌کند.

وي با اشاره به وارداتي بودن اين محصول و قيمت بالاي آن خاطرنشان كرد: هر ست آتل چسبي وارداتي به قيمت 4 تا 5 ميليون ريال به فروش مي‌رسد كه به دليل بالا بودن قيمت آن نجاتگران ناچار به استفاده از آتل‌هاي سيمي و چوبي مي‌شوند كه از نظر كاهش آسيب، سهولت در استفاده و زمان بكارگيري قابل مقايسه با ست چسبي نيست.

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان ملاير افزود: كاركنان اين جمعيت بر اساس نياز جدي به اين محصول به فكر طراحي و ساخت آتل مورد نياز خود شدند که در شهريور ماه سال جاري تلاش آنها نتيجه داد و موفق به طراحي و ساخت آتل چسبي با قيمت يك ششم وارداتي آن شدند .

وی ضمن تقدير از زحمات همكاران خلاق و علاقمند خود يادآور شد: اين محصول جهت تائيد و توليد انبوه به مركز استان ارسال شد كه علاوه بر كسب تائيديه از طرف مديرعامل و معاون امداد و نجات و تامين اعتباري بالغ بر 60 ميليون ريال از سوي خزانه‌داري جمعيت استان تعداد 100 سري از اين آتل‌ها توليد و جهت توزيع در پايگاههاي امداد و نجات جاده‌اي تحويل استان شد.

میرزایی تصریح کرد: در صورت موافقت رئيس سازمان امدادو نجات هلال احمر كشور و تامين اعتبار لازم، اين جمعيت توانايي ساخت و توليد آتل مذكور را جهت استفاده در پايگاه‌هاي امداد و نجات جاده‌اي سراسر كشور دارا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات