خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:

350 یادواره شهدا در همدان برگزار شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اعلام اینکه ۷۹ نفر ایثارگر نخبه و سرآمد در استان وجود دارد، گفت: بیش از ۳۵۰ یادواره شهدا و بیش از یک هزار و ۵۰۰ برنامه در حسینیه‌های شهدا و مراکز فرهنگی گلزارهای شهدا در سطح استان برگزار شده است.
کد خبر: ۸۵۰۳۸۶۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فلسفه ایثارگری، اظهار داشت: ایثارگری در بین مردم همه ملل و اقوام با فرهنگ ها و زبان های مختلف امری پسندیده است.

وی با بیان اینکه مواردی چون نوع دوستی، دفاع از کیان و مبارزه با ظلم و ستم حس مشترکی بین همه انسان هاست، افزود: در همه جوامع افرادی که برای دفاع از وطن، دین و ناموس از جان و مال خود می‌گذرند مورد تکریم و احترام قرار می‌گیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با افزودن این نکته که از صدر اسلام بسیاری از پیروان پیامبر اکرم(ص) در راه رسیدن به اهداف حقیقی دین راه شهادت را انتخاب کردند، گفت: ایثارگری در انقلاب اسلامی ایران نیز با الگوپذیری از واقعه قیام عاشورا بعد روحانی داشته است.

عارف با بیان اینکه شهدا برای دفاع از ولایت به این مقام رسیدند، افزود: شهدا همواره نگاهی دین‌مدارانه به دفاع داشتند و باید این نگاه در جامعه تداوم یابد.

وی ادامه داد: وظیفه ما امروز این است که یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم، چرا که تا هنگامی که این نگاه جاری باشد جامعه دچار رخوت و سستی نمی شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به ۲۲۲ هزار و ۷۸۶ شهید، ۵۵۰ هزار جانباز و ۴۲ هزار و ۹۲۳ آزاده در کل کشور، گفت: سه درصد از شمار ایثارگران کشور متعلق به استان همدان است.

عارف یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را تجلیل و تکریم از جانبازان و ایثارگران دانست و افزود: حرکت شهدا یک حرکت آگاهانه و بدون هیچ گونه منفعت مادی و تنها با هدف الهی و معنوی بوده است.

وی با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) در ۲۲ اسفند سال ۵۸ مبنی بر تشکیل نهادی برای رسیدگی به امور خانواده های شهدا و ایثارگران، بیان داشت: با وجود پیوند بین مناسبت های تاریخی و نامگذاری آنها برای ایثارگران، روزی مختص به شهدا در تقویم خالی بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه ۲۲ اسفندماه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا است، ادامه داد: سال گذشته برنامه‌های مناسبی در راستای بزرگداشت شهدا و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه صورت گرفت.

عارف به برنامه‌های پیش رو در روزهای آینده به همین مناسبت اشاره و عنوان کرد: مراسم گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور اعضای مجمع که ۶۰۰ نفر از فرماندهان دفاع مقدس هستند، پیاده‌روی و کوهپیمایی در شهرستان‌های استان در روزهای پنجشنبه و جمعه، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان و درختکاری با نام شهدا از این برنامه‌ها است.

وی همچنین به دیدار و سرکشی خانواده‌های شهدا از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند ماه اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات انشانویسی در بین دانش‌آموزان و اعزام راوی جنگ به مدارس، تبلیغات محیطی روز شهید در سطح استان با استفاده از بنرها و تلویزیون‌های شهری، برگزاری یادواره شهدا، رونمایی از لوح چندرسانه‌ای سرداران شهید قهاری و شکری‌پور و نیز سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه از برنامه‌های پیش بینی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان به برنامه های این بنیاد در سال ۹۳ اشاره و عنوان کرد: در سال جاری ۴۳۵ نفر از ایثارگران به حج عمره و ۱۳۱ نفر به حج تمتع اعزام شده اند.

عارف با بیان اینکه در بین ایثارگران استان 3 هزار و ۸۰۰ نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و یک هزار و ۲۷۰ نفر دانش‌آموز در سطح استان وجود دارد، اذعان داشت: امسال 7 هزار و ۹۹۵ نفر از ایثارگران در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: در بخش تربیت بدنی و افزایش توان جسمی یک هزار و ۸۵۰ نفر عضو فعال هستند و حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در برگزاری ورزش های همگانی شرکت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اعلام اینکه ۷۹ نفر ایثارگر نخبه و سرآمد در استان وجود دارد، افزود: بیش از ۳۵۰ یادواره شهدا و بیش از یک هزار و ۵۰۰ برنامه در حسینیه‌های شهدا و مراکز فرهنگی گلزارهای شهدا در سطح استان برگزار شده است.

عارف به برگزاری کلاس‌های آموزشی پیام‌آوران ایثار به منظور نقل خاطرات و ایثارگری شهدا اشاره کرد و گفت: ۱۵ مراسم ملی و مذهبی در استان، توزیع ۵ هزار پوستر تبلیغاتی، نصب و ترمیم ۵۰ مورد تابلو تبلیغاتی، بیش از یک هزار متر دیوارنویسی و تجهیز کتابخانه‌ها با بیش از 2 هزار عنوان کتاب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته است.

وی به برگزاری بیش از 3 هزار و ۲۰۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی با مشارکت صدا و سیمای استان اشاره و عنوان کرد: استودیویی برای ضبط و ثبت خاطرات شهدا در نظر گرفته شد و خاطرات حدود ۵۰ نفر از شهدا بهنقل ازوالدین آنها به تصویر کشیده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به یک هزار و ۲۷۸ فقره تسهیلات بانکی به منظور کمک به معیشت ایثارگران، گفت: امسال جانبازان ۱۵ درصد نیز واجد شرایط این تسهیلات شدند.

عارف با اشاره به ۸۷ گلزار شهدا با ۲۴۴ مزار که هنوز ساماندهی نشده‌اند، گفت: استان همدان استانی پیشرو در ساماندهی گلزار شهدا بوده و با اعتبار مناسب سال آینده امیدواریم باقی گلزارها نیز ساماندهی شود.

وی تعداد دیدارهای حضوری و تماس‌های تلفنی با خانواده های شهدا را در سال جاری ۲۰ هزار و ۵۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: ۲۵۷ نفر نیز گواهی کسر خدمت سربازی یا معافیت دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ادامه داد: برای 4 هزار و ۸۶۰ نفر کلاس‌های آموزش سبک زندگی و مشاوره ازدواج، برای 3 هزار و ۵۶۴ نفر خدمات مشاوره‌ای فردی و برای یک هزار و ۴۶۹ نفر مددکاری فردی انجام گرفت.

عارف اعضای فعال طرح معتمدین معین استان را ۹۹۹ نفر ذکر کرد و افزود: یک هزار و ۲۰ پرونده جدید ایثارگران امسال بررسی شده است و بیش از 3 هزار و ۲۰۰ نفر از ایثارگران و خانواده های شهدا متقاضی شغل هستند.

وی با بیان اینکه ۱۷۶ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در سال جاری وام خوداشتغالزایی دریافت کردند، گفت: تاکنون برای ۵۴ هزار و ۲۷۹ نفر کارت بیمه طلایی صادر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات