همایش تجلیل از سرآمدان کهگیلویه و بویراحمد اردیبشهت ماه 1394

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش تجلیل از سرآمدان علمی، پژوهشی و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت ماه 1394 در یاسوج برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۰۲۸۵۹
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

علی مرادی در نشست خبری با موضوع همایش تجلیل از سرآمدان و فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فراخوان این همایش منتشر شده است، اظهار داشت: فرهیختگان، سرآمدان و بزرگان کهگیلویه و بویراحمد با مراجعه به وبگاه اینترنتی بنیاد نخبگان استان نسبت به تکمیل فرم مورد نظر و ارسال آن برای بنیاد استان اقدام نمایند.

وی افزود: بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر شناسای و هدایت نخبگان قصد دارد که نخبگان را به عنوان الگو و سرمشق به جامعه معرفی کند که همایش تجلیل از سرآمدان و فرهیختگان استان نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزیدگان این همایش در هفت حیطه و با چهار شاخص انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: علوم مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی، علوم کشاورزی و دامپروری، هنر و معماری و میان رشته‌ای حیطه‌های انتخاب فرهیختگان استان در این همایش است.

مرادی بیان کرد: انتخاب برگزیدگان این حیطه ها با چهار شاخص علمی، پژوهشی، فرهنگ و خدمت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش با همکاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود، خاطر نشان کرد: هدف از این همایش علاوه بر الگو سازی از نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های آنها در توسعه استان و کشور است.

رئیس بنیاد نخبگان استان در زمینه افرادی که می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند نیز گفت: افراد سرآمدی که متولد کهگیلویه و بویراحمد و ساکن استان‌های دیگر باشند و یا افراد فرهیخته ای که از دیگر استان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد ساکن هستند نیز مشمول این فراخوان می شوند.

تولید ثروت از ایده در استان متولی ندارد

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علم و فناوری که همان تولید ثروت از علم است در استان متولی ندارد، خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان متولی شرکت های دانش بنیان نیست و هیچ اعتباری نیز برای این موضوع ندارد و اگر در زمینه شرکت‌های دانش بنیان نیز کاری انام می دهد به صورت خداپسندانه و عام‌المنفعه است.

مرادی خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان استان متولی امور شرکت‌های دانش‌بنیان نیست و اگر در این زمینه اقداماتی نیز انجام داده و می‌دهد، به این دلیل است که یا متولی ندارد و یا اینکه متولی آن اهمیت برای این موضوع قائل نیست.

وی وظایف بنیاد نخبگان استان را شناسایی، حمایت، هدایت دانست و بیان کرد: الگو سازی از نخبگان نیز جدیدا در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان استان فراتر از وظایف خود عمل می کند و در نبود زیرساخت‌های لازم برای نخبگان از جمله پارک علم و فناوری هر آنچه در توان دارد برای نخبگان و مخترعان انجام می‌دهد.

مرادی به طرح یکی از مخترعان اشاره کرد که به دلیل عدم تأمین زمین مناسب به تولید نرسیده است و گفت: طرح درب فاضلاب ضد سرقت که به نمونه سازی رسید بود توانست از طریق پارک علم و فناوری یزد نیز اعتباراتی دریافت نماید اما هنوز به علت عدم تامین زمین و نبود پارک علم و فناوری که چنین طرح‌هایی می‌توانند آنجا مستقر شوند، خطر تولید آن راه اندازی نشده است.

همکاری بنیاد نخبگان با صداو سیمای دنا

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری این بنیاد با صداوسیما جهت استفاده از ظرفیت نخبگان خبر داد و اظهار کرد: به صدا و سیما پیشنهاد شده است که در راستای غنی شدن برنامه های این شبکه از ظرفیت نخبگان استان نیز بهره ببرد که مدیرکل صدا و سیمای استان نیز نظر مساعدی نسبت به این موضوع دارند

وی افزود: در حال تهیه گزارش و زندگی‌نامه 20 نفر نخبگان استان نیز هستیم که قرار است از صدا و سیمای استان در جهت الگو سازی از نخبگان پخش شود.

 
ارسال نظرات