در گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا

یادواره شهدای شیمیایی روستای دزلی شهرستان مریوان برگزار می شود

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان گفت: یادواره شهدای شیمیایی روستای دزلی شهرستان مریوان و تقدیر از پیشکسوتان و رزمندگان عملیات والفجر 10 در تاریخ 25 اسفندماه با همکاری بنیاد حفظ آثار و سپاه استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۰۲۱۸۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، ظهر امروز جلسه هماهنگی روز بزرگداشت شهدا با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان و مدیران استانی در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد.

رمضان رسولی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان در این جلسه ضمن تبریک پیشاپیش روز بزرگداشت شهدا از برگزاری یادواره شهدای شیمیایی در دانشگاه های استان خبر داد.

وی اظهار داشت: به همین مناسبت یادواره شهدای شیمیایی به صورت همزمان در دو دانشگاه پیام نور و دانشگاه کردستان در تاریخ 18 اسفندماه برگزار می شود.

وی بیان داشت: یادواره شهدای شیمیایی روستای دزلی شهرستان مریوان و تقدیر از پیشکسوتان و رزمندگان عملیات والفجر 10 در تاریخ 25 اسفندماه با همکاری بنیاد حفظ آثار و سپاه استان برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم با دعوت از مجروحان و خانواده های معظم شهدای قلعه جی و نژمار شهرستان مریوان، شهرستان سردشت با حضور مسئولین استانی و کشوری و همچنین با دعوت از مصدومان و قربانیان فاجعه شیمیایی حلبچه برگزار می شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان به دیگر برنامه های تدارک دیده شده توسط این نهاد در ایام بزرگداشت روز شهدا اشاره کرد و گفت: سرکشی از خانواده معظم شهدا، غرس نهال در مزار شهدای سیرانبد شهرستان بانه، غبارروبی مزار شهدا از دیگر این برنامه ها می باشد.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: جامعه ایثارگری در هر عنوانی همیشه از اولین گروه های مدافع انقلاب و ارزش های آن بوده و هستند.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ غنی ایثار و شهادت که از صدر اسلام تا کنون در جامعه اسلامی وجود داشته است در ایران اسلامی جاری و ساری است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه خواستار برگزاری یک همایش به صورت نمادین با مشارکت تمام دستگاه‌ها در گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد.

مشاور استاندار کردستان در امور ایثارگران نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات خوبی که در بحث ترویج ایثار و شهادت و زنده‌نگهداشتن یاد و خاطر شهدا در استان صورت گرفته است، گفت: برگزاری یک همایش با حضور فرزندان شاهد در دستور کار حوزه ایثارگران استانداری کردستان قرار گرفته است.

نماینده لشکر 28 پیاده کردستان نیز در جلسه هماهنگی برنامه های روز بزرگداشت شهید اظهار داشت: برگزاری یادوراه شهدای شهرستان سقز و بانه در شهرستان سقز در روز 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا در دستور کار قرار دارد.

نماینده آموزش و پرورش کردستان هم اظهار داشت: 516 یادواره شهدا توسط آموزش و پرورش کردستان در طول سال‌جاری در استان برگزار شده است.

ارسال نظرات