وزیر ارشاد :

دست‌نوشته‌های مرحوم طباطبایی درباره امام به تاریخ کشور کمک کرد

جنتی با اشاره به ارتباط مرحوم صادق طباطبایی با امام‌خمینی(ره) گفت: مرحوم طباطبایی با توجه به نزدیکی به امام، دست نوشته‌هایی در اختیار داشت که به تاریخ کشور خیلی کمک کرد.
کد خبر: ۸۵۰۱۶۳۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته در حاشیه مراسم ختم مرحوم سیدصادق طباطبایی با حضور در جمع خبرنگاران در مورد نحوه آشنایی خود با مرحوم صادق طباطبایی، گفت: من از سال 54 و 55 در آلمان با وی آشنا شدم و آقای طباطبایی هم در اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا فعال بود و هم فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی داشت.

وی افزود: درسال 56 که اعتصاب غذایی در پاریس برای دفاع از زندانیان سیاسی در ایران ترتیب داده بودیم، آقای طباطبایی نقش موثری در جمع‌آوری دانش‌آموزان داشت.

وزیر ارشاد اضافه کرد: مرحوم طباطبایی در دوران دفاع مقدس برای دفاع از ملت ایران و هجوم بیگانگان نقش موثری داشت. در فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی نیز نقش داشتند.

وی با اشاره به ارتباط صادق طباطبایی با امام‌خمینی(ره)، گفت: مرحوم طباطبایی با توجه به نزدیکی به امام‌خمینی(ره)، دست نوشته‌هایی در اختیار داشت که به تاریخ کشور خیلی کمک کرد و تا امروز برای ما دستمایه خوبی است که ملت ایران برای شناخت تاریخ بعد از انقلاب استفاده می‌کنند.

جنتی از پاسخ به سوالات خبرنگاران در رابطه با موضوعات وزارت ارشاد خودداری کرد و گفت: من فقط در مورد شخصیت مرحوم صادق طباطبایی صحبت می‌کنم.

 

ارسال نظرات