مسئولین از پتانسیل بالای جامعه مهندسی استان در توسعه درست و اصولی بهره ببرند/ بسیج مهندسین در حوزه معماری فضای اسلامی و بومی بیشتر کوشا باشد

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: امروزه مهندسین ما مستقل، خداباور، متعهد و متخصص هستند و باید با سازمان دهی درست در جهت بهره وری از علم، به جا و درست از آنها استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۰۱۳۳۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار حمزه فلاح در مراسم گرامیداشت روز مهندس که با همکاری سازمان بسیج مهندسین کردستان ، کانون بسیج مهندسین سپاه ناحیه سنندج و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در محل این اداره کل با حضور مسئولین، بسیجیان و مهندسین برگزار شد، ضمن تبریک روز مهندس اظهار داشت: سابقه تاریخی مهندسی در جهان اسلام و ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: نامگذاری روز مهندس در سالروز تولد دانشمند فرزانه خواجه نصیرالدین طوسی نشان دهنده سابقه تاریخی این علم در جهان اسلام و ایران اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه علم مهنذسی از دوران قدیم تا کنون وجود داشته است، گفت: این علم از قرن 16 به بعد پیشرفت های زیادی داشت و امروز پیشرفت های چشمگیر آن را در شاخه های مختلف اعم از عمران، ساختمان، پزشکی، کشاورزی، شیمی ، صنعت و.. می بینیم.

پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز خودباوری و ظهور ما می توانیم بود

سردار فلاح اظهار داشت: اگر در قبل از انقلاب در خودباوری و بحث تخصص های لازم اجازه بروز و ظهور آن را به ما نمیدادند اما به فضل الهی با پیروزی انقلاب اسلامی خودباوری شکوفا شد و ما میتوانیم به وجود آمد.

وی، اوج بروز و شکوفایی فعل خواستن و توانستن را دوران دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: ما امروز در بسیاری از زمینه های چه در بحث نظامی و چه در پزشکی از تجربه های دوران خودباوری استفاده می کنیم.

وی افزود: اگر در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تقلید کورکورانه وجود داشت امروزه الحمدالله به خودباوری و دستاوردهای زیادی دست پیدا کرده ایم و این روحیه خود باوری و اتکا به توانایی های داخلی در دوران دفاع مقدس خود را بیشتر نشان داد.

علم مهندسی ما امروز در دانشگاه های نظامی دنیا تدریس می شود

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: مهندسین ما در دوران دفاع مقدس در تمامی زمینه های آفندی و پدافندی آنچنان با عشق،تعهد، تخصص و خودباوری بر روی پای خود ایستاد و به دستاورد و پیشرفت های زیادی رسید که امروز مشابه همین آموزش ها و پیشرفت ها در دانشگاه های نظامی دنیا تدریس می شود.

پیشرفت های مهندسی کشور در تمامی شاخه های آن همچنان ادامه دارد

سردار فلاح افزود: بعد از دوران دفاع مقدس نیز علم مهندسی کشور امروزه در تمامی زمینه ها و شاخه هایش در بحث سازه های ساختمانی، راه و ترابری، پل سازی، راه آهن، راهسازی پیشرفت های چشمگیری داشته و نه تنها این پیشرفتها ادامه دارد بلکه این علوم را به بازهای جهانی عرضه کردیم و این را مدیون روحیه خوباوری هستیم.

مهندسین ما به پارک های علم و فن آوری وصل باشند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علم مهندسی را باید مدیریت کرد، گفت: شرکت های دانش بنیان در جهت حمایت از علم و علم آوری در قالب پارک های علم و فن آوری فعالیت می کنند و مهندسین ما باید به این شرکت ها سوق داده شوند.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطر نشان کرد: شرکت فعال مهندسین و فعالیت در قالب شرکت های دانش بنیان، حرکتی در جهت توسعه استان است و با سازمان دهی بیشتر باید مهندسین ما کوشا باشند.

مسئولین از پتانسیل بالای جامعه مهندسی استان در توسعه درست و اصولی بهره ببرند

وی به بازید خود از حوزه دستاوردهای بسیج مهندسین استان اشاره کرد و گفت: حضور مبتکران جوان در حوزه تمامی شاخصه های مهندسی واقعا امیدوارکننده بود و مسئولین استان با بکارگیری این جوانان خلاق و مبتکر میتوانند از پتانسیل بالای جامعه مهندسی استان در توسعه درست و اصولی درکشور،منطقه و در سطح ملی و محلی بهره ببرند.

سردار فلاح ادامه داد: امروزه مهندسین ما مستقل، خداباور، متعهد و متخصص هستند و باید با سازمان دهی درست در جهت بهره وری از علم به جا و درست از آنها استفاده شود.

وی در ادامه از مهندسین به عنوان مشاورین مدیریت های کشور نام برد و گفت: مهندسین ما باید با استفاده از علوم تجربی و استفاده صحیح از آن و نه فقط علم غربی در جهت توسعه و تعالی ایران اسلامی بکوشند.

وی اظهار داشت: آسیب شناسی در جامعه هدف از مسائلی مورد توجه بسیج مهندسین است و باید با شناسایی آسیبها و فرصت ها در جهت رفع موانع و استفاده از فرصت ها قدم برداشت.

سردار فلاح به نظام تربیتی شجره طیبه صالحین نیز اشاره کرد و افزود: در حلقه های صالحین هم باید مسائل تربیتی و دینی و هم بحث های تخصصی سازمان بسیج مهندسین در اولویت کاری حلقه ها قرار گیرد.

بسیج مهندسین در حوزه معماری فضای اسلامی و بومی بیشتر کوشا باشد

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه سخنان خود به بحث سازه های ساختمانی در کشور پرداخت و اظهار داشت: مهندسین کشور ایران اسلامی در تمامی زمینه ها مهندسی باید علوم اسلامی را رعایت کرده و در حوزه سازه های ساختمانی تحت تاثیر سازه های غربی قرار نگیرند و آن را مطابق با فرهنگ اسلامی و بومی برنامه ریزی و انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر روزی محوریت ساختمان های ما مساجد بود این امر نباید امروز تحت تاثیر فرهنگی غرب بر محوریت مسائل مادی قرار گیرد و بسیج مهندسین در حوزه معماری فضای اسلامی و بومی باید بیشتر کوشا باشد و آن را به عنوان الگویی در جامعه و استان کردستان با سابقه تمدن غنی اسلامی قرار دهند.

سردار فلاح در پایان اظهار داشت: امیدوارم خداوند این توفیق را به ما بدهد در راه توسعه و خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کمک به دولت قدم های موثری در همه حوزه های مهندسی برداریم.

در پایان مراسم روز ملی مهندس و بسیج مهندسین از تعدادی از مهندسین بسیجی فعال استان با حضور جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان، مسئول سازمان بسیج مهندسین با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

 

 

 


 

 


ارسال نظرات