کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با بسیج:

واگذاری مسئولیت حجاب به سیاستمداران کلان کشور بزرگترین آسیب به این حوزه است

کد خبر: ۸۵۰۰۷۶۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

مجتبی بلباسی مسوول بسیج اساتید استان مازندران در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج گفت: در محیط دانشگاهها پوشش مناسبی وجود ندارد که در دانشگاه های مختلف بد حجابی متفاوتی را شاهد هستیم.

وی در ادامه افزود: در دانشگاه های غیرانتفاعی بد حجابی بیشتر از دانشگاه های دولتی و در دانشگاه های شهرهای بزرگتر نسبت به دانشگاه های شهرهای کوچکتر و دور افتاده تر بیشتر است که دلیل آن نظارت عمومی کمتر و عدم حضورموثر فعالان فرهنگی است.

مسئول بسیج اساتید استان مازندران در ادامه گفتگو ضمن آسیب شناسی پدیده بد حجابی در دانشگاهها اظهار داشت: یکی از دلایل بدحجابی تاثیر گرفتن دانشجویان از تبلیغات رسانه های بیگانه است، دانشجویان از طریق ماهواره ناخواسته و یا به صورت جریانی و هدفمند تحت تاثیرقرارگرفته وپوشش باوقار و فاخر دانشجویان را مخدوش میکنند.

وی دلیل دیگر آن را القای بد پوششی از جانب نخبگان دانست وگفت: بعضی از اساتید و نخبگان وهنرمندان مخصوصا در حوزه سینما به بدپوششی جامعه ما دامن میزنند.

بلباسی در ادامه راهکارهایی را برای مبارزه با بد حجابی ارائه کرد: 1- فرهنگسازی و کارهای تبلیغاتی.2- درگیرکردن ذهن دانشجویان با تشویقات علمی و فکری.3- درگیرکردن احساسات دانشجویان با موضوع حجاب 3- ایجاد عقلانیت علمی،دینی، فقهی با بحث حجاب در دانشگاهها و4- ایجاد الگوسازی استفاده از بهترینها از دانشجویان 5- معرفی نمونه های عینی که از بد حجابی آسیب جدی دیده اند البته با حفظ حرمت افراد. 6- ایجاد فضای رقابتی در حوزه تولید کارهای هنری مثل کلیپ فیم کوتاه مثل مسابقات حوزه هنری کتاب قصه و کاریکاتور با کارهای میدانی دانشجویان به کمک مدیران فرهنگی دانشگاهها بیایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیری حراستی و انظباطی باعث جلوگیری از گسترش این بیماری در میان سایر دانشجویان میشودتصریح کرد: باید بین خانواده ها و خانواده ها و مدیریت فرهنگی دانشگاه ها را بطه برقرار شود.

این مقام مسوول در ادامه بیان کرد: ازآسیب های قدرتمند و دائمی واگذاری سیاستمدران کلان کشور در حوزه حجاب نباید غافل شد.

وی با بیان اینکه تمامی احزاب، جریانات وگروه های سیاسی، اجتماعی و فکری باید متحد شوند تا در حوزه پیشگیری از آسیب های بد حجابی در یک منشور متحد شوند اضافه کرد:در حوزه قضا توجه جدی به حجاب اتخاذ نمی شود و مجلسیها نیز برخورد جدی نداشته اند و دولت نیز باید اقدامات جذاب اجرایی داشته باشد.

بلباسی در پایان گفت: باید از نهاد های فرهنگی دانشگاهها مثل دفتر مقام معظم رهبری، بسیج دانشجویی و اساتید کمک گرفت تا با روشن گری و تبیین مواضع وضعیت حجاب در دانشگاهها را بهبود بخشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار