آزمایشگاه علوم و فناوری نانو در سنندج راه‌اندازی شد

بیست و ششمین آزمایشگاه علوم و فناوری نانو کشور امروز با حضور معاون پژوهش شبکه آزمایشگاهی ستاد نانوکشور و مسئولین استانی در دبیرستان تیزهوشان فرزانگان سنندج راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۵۰۰۷۲۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین آزمایشگاه علوم و فناوری نانو در استان کردستان که در مجتمع آزمایشگاهی دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان سنندج برگزار شد، اظهار داشت: سیاست کلی وزارت آموزش و پرورش این است که پژوهش سرای دانش آموزی را در سطح کشور توسعه و گسترش دهد.
وی گفت: وزارت آموزش و پرورش در این راستا قدم‌های اساسی و مقدمات لازم برای ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی در سطح کشور فراهم کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در طول 2 سال اخیر 300 پژوهش سرای دانش‌آموزی در سطح کشور و در یک سال اخیر هم 100 پژوهش سرا دانش آموزی در سطح کشور راه‌اندازی شده است.
وی گفت: قرار است در 750 منطقه از ادارات آموزش و پرورش کشور 750 پژوهش سرای دانش آموزی ایجاد شده و دانش آموزان علوم نوین فناوری و نانو را در این پژوهش سراها که در حال راه‌اندازی هستند فرا بگیرند.
قربانی از افتتاح بیست و هفتمین آزمایشگاه علوم و فناوری نانو در شهرستان قروه خبر داد و گفت: برای تجهیز و راه‌اندازی این آزمایشگاه در شهرستان قروه که عصر امروز افتتاح می‌شود 70 میلیون تومان از محل ستاد نانو و معاونت فناوری ریاست جمهوری و 30 میلیون تومان از طریق آموزش و پرورش هزینه و کمک شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای تقویت دیگر بخش‌های این آزمایشگاه‌های علوم و فناوری نانو در استان کردستان قرار است 30 میلیون تومان دیگر کمک و مساعدت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان سهمیه استان کردستان در زمینه راه‌اندازی آزمایشگاه علوم و فناوری نانو را دو آزمایشگاه در شهرهای سنندج و قروه عنوان کرد و گفت: امروز اگر تمام دنیا بخواهد به توسعه یافتگی برسند باید مجهز به قدرت علم باشند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه علوم و فناوری اشاره کرد و افزود: برخی از کشورهای جهان وابسته به قدرت علم هستند و اگر بخواهیم کشوری قدرتمند داشته باشیم باید در حوزه‌های علم و فناوری وارد عمل شویم.

قربانی با اشاره به اینکه در استان کردستان زمینه برای فناوری‌های نوین باید فراهم شود تا در حوزه‌های علمی این استان حرفی برای گفتن داشته باشد به جایگاه استان کردستان در زمینه‌های علمی اشاره کرد و گفت: استان کردستان در میان 32 استان کشور در پنجمین دوره المپیاد علمی دانش آموزان کشور از نظر تعداد شرکت کننده رتبه ششم را کسب کرد.

وی به موفقیت 5 نفر از دانش آموزان پژوهش سرای دانش آموزی صدرا سنندج در مرحله کشوری و یک نفر به عنوان مقام برتر کشور اشاره کرد و افزود: این ظرفیت در استان با توجه به داشتن استعدادهای برتر در بین دانش‌آموزان وجود دارد تا از این آزمایشگاه‌های علوم و فناوری نانو و امکانات و تجهیزات مدرن آن استفاده کنند تا آمادگی لازم برای صعود قله‌های رفیع کشور در حوزه‌های مختلف علمی داشته باشند.

در ادامه این جلسه سعید ساعدی معاون پژوهش شبکه آزمایشگاهی ستاد نانوکشورو پروفسور سلیمی معاون پژوهشی دانشگاه کردستان به تشریح اهداف این آزمایشگاه در راستای ارتقای سطح علمی دانش آموزان پرداختند.

ارسال نظرات