فرمانده هنگ مرزی سردشت:

تعامل ایران و عراق عامل مهمی برای رفع مشکلات مرزی است

فرمانده هنگ مرزی سردشت با اشاره به تحرکات و نقشه‌های شوم دشمنان در برخی از کشور‌های همسایه و منطقه گفت: ضرورت دارد سطح تعاملات ایران و عراق افزایش یابد که عاملی مهم برای رفع مشکلات مرزی است.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۵۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، شاهین اسمعیلی امروز در نشست مشترک فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی سردشت و سلیمانیه عراق که با هدف ارتقاء توان طرفین برای امنیت پایدار نوار مرزی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تحرکات و نقشه‌های شوم دشمنان در برخی از کشور‌های همسایه و منطقه ضرورت دارد سطح تعاملات طرفین افزایش یابد و به بهترین نحو بهره‌برداری شود.

وی افزایش تعامل و همکاری‌های دو کشور را عاملی مهم برای رفع مشکلات مرزی دانست و افزود: برابر تفاهم‌نامه بین دو کشور نشست‌های نوبه‌ای به صورت هر سه ماه یک بار و هر بار در یکی از دو کشور به منظور حل و فصل مشکلات مرزی بر‌گزار می‌شود.

فرمانده هنگ مرزی سردشت بیان کرد: در این نشست‌ها بیشتر تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها در جهت مقابله با قاچاق، مخلین امنیت نوار مرزی و بالا بردن سطح توان طرفین برای ماموریت‌های مرزی مشترک بررسی و مطرح می‌شوند.

کلانتر مرزی جمهوری عراق در منطقه سلیمانیه نیز با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باتاکید بر لزوم همکاری بیشتر برای حراست از مرزها گفت: در تمام مسایل و مشکلات همکاری خواهیم کرد و خرسندیم که توانسته‌ایم همکاری خوبی با یکدیگر داشته و مرز‌ها را به خوبی کنترل کنیم.

عمید فخرالدین تسطیح و بهسازی راه‌های مرزی، کنترل بیشتر مرز و مبارزه با قاچاقچیان را عامل تقویت امنیت مرزها و موجب رونق تجارت میان دو کشور دانست.

در پایان این نشست مشترک مرزی تفاهم نامه ای در پنج بند تدوین و به امضای طرفین رسید و بر ضرورت گسترش و تحکیم روابط و همکاری های متقابل تأکید شد.

شهرستان سردشت با بیش از 120 هزار نفر جمعیت 100 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار