رئیس اداره استاندارد سازی ،آموزش و ترویج اداره کل استاندارد استان زنجان:

تدوین 8 استاندارد کارخانه ای توسط واحدهای تولیدی استان زنجان

تدوین 8 استاندارد کارخانه ای توسط واحدهای تولیدی استان زنجان در 3 ماهه اول سال 96 تدوین شد.
کد خبر: ۸۸۹۵۱۸۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره استاندارد سازی ،آموزش و ترویج اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: اولین دوره آموزشی نحوه تدوین استاندارد های کارخانه ای در سال 96 برای 35 نفر از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان زنجان در محل دانشگاه علمی کاربردی شهرستان ابهر، توسط موسسه آموزشی پیشبرد ابهر برگزار شد .

محمد رضا رستم خانی افزود: دوره آموزشی نحوه تدوین استاندارد های کارخانه ای در سال95 نیز در 2 مرحله و برای 82 نفر از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی شهرستان زنجان برگزار شده بود که نتیجه برگزاری این دوره ها در استان ، منجر به تدوین 8 استاندارد کارخانه ای توسط واحدهای تولیدی این استان در 3 ماهه اول سال 96 گردید .

وی با بیان اینکه دوره آموزشی نحوه تدوین استاندارد های درون سازمانی نیز در سه مرحله برای حدود 50 سازمان دولتی برگزار شده است، اظهار داشت: در این راستا دو دوره در نیمه دوم سال 95 و یک دوره نیز در خرداد ماه سال 96 ، در استان زنجان برگزار شد که استقبال بسیار خوبی از این دوره وجود داشت.

رئیس اداره استاندارد سازی ،آموزش و ترویج اداره کل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: پیشنهاد می شود با این حرکت برای رسیدن به شعار "تولید هر محصول با یک استاندارد "بیشتر تلاش کنیم و به نظر می رسد برای خارج شدن کشورهای توسعه نیافته و یا در حال توسعه از این وضعیت، تولید هر محصول یا خدمت با یک استاندارد کمک کننده باشد.

محمد رضا رستم خانی با بیان اینکه به نظر می رسد سازمان ملی استاندارد ایران برای کمک به صنعتی شدن کشور، باید انجمن های تخصصی و نظام مهندسی ها را به سمت تهیه استاندارد های انجمنی هدایت کند، افزود: با این روند علاوه بر اینکه استاندارد های انجمنی خوبی خواهیم داشت بلکه باعث خواهد شد استاندارد های ملی نیز با کیفیت بهتر و کاربردی تری تدوین شود

ارسال نظرات