خبرهای داغ:
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه:

چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب جای قرآن در متن زندگی خالی است

متأسفانه امروز بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، ولی جای قرآن در متن زندگی خیلی ها خالی است، معتقدم هنوز دیر نشده و می توانیم در بالاترین سطح عمل به قرآن قرار گیریم.
کد خبر: ۹۰۹۲۰۹۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت الله حسینی بوشهری، روز جمعه در اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)  که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد گفت: پیامبر(س) فرمودند« عالمان دین و حافظان قرآن بعد از انبیاء از ممتاز ترین افراد هستند و این افراد دارای خصوصیاتی مانند محشور شدن با انبیاء، همراهی با انبیاء و مساوی بودن در پاداش باانبیاء الهی می باشند».

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: اما چرا حافظان دارای این امتیاز هستند، چون از کرامت ویژه ای برخوردار هستند و در عین حال حامل قرآن و مروج بودن قرآن می باشند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه زمانی که انسان نماز می خواند با خدا صحبت می کند، افزود: قرآن دارای ویژگی هایی است و معتقدیم صادق ترین خبر، قرآنی است و این قرآن از گذشته و آینده با زیبایی و صدق خبر می دهد، به انسان حرکت وجهت می دهد و بشر را هدایت می کند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: معتقدیم قرآن منبع قانون و وحیانی است ودارای حیات طیبه، برقرار کننده مساوات بین زن و مرد مؤمن و مایه آرامش است.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: برای رسیدن به این ویژگیها لازم است عواملی را بکار ببندیم که ازجمله آن آشنایی و تدبر قرآن است.معتقدیم که فهم و حفظ، مقدمه برای عمل به قرآن است.

امام جمعه قم افزود: اما متأسفانه امروز بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب؛ ولی جای قرآن در متن زندگی خیلی ها خالی است، معتقدم هنوز دیر نشده و می توانیم در بالاترین سطح عمل به قرآن قرار گیریم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود:  روایتی امام باقر(ع) فرمودند« حافظان قرآن کسانی هستند که قرآن را داروی دردها می دادند و شب زنده داری می کنند و جایزه شان را از فرشته ها می گیرند».

ارسال نظرات
آخرین اخبار