کارشناس مسایل دینی درفارسان:

هدف از اربعین زنده نگاه داشتن اهداف سید الشهدا (ع) است.

حجت الاسلام علوی گفت: راهی که حضرت اباعبدالله (ع) برای آن قیام کرد به فراموشی سپرده نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۹۸
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برنامه روضه خوانی و زیارت عاشورا در حسینیه الزهرا سپاه ناحیه فارسان با حضور  پایوران و سربازان ناحیه برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام سید محمد رضا علوی گفت: زیارت اربعین امام حسین علیه السلام از راه نزدیک و دور بر اساس سخنی از امام حسن عسکری علیه السلام از علامت‌های مؤمن است.

وی بیان کرد: هدف از برنامه‌های اربعین زنده نگاه داشتن یاد، خاطره و هدف امام حسینعلیه السلاماست، بحث اصلاح در بین امت، اصول دین که به فراموشی سپرده شده بود، احیای امر به معروف و نهی از منکر و رعایت شرع و عرف در سطح جامعه بود.

حجت الاسلام علوی در ادامه عنوان کرد: در آن زمان  اصول و ارزش‌ها جای خود را به موارد نهی شده و منکرات داده بود، لازم بود حضرت سید الشهداء علیه السلام حرکت کنند و جامعه اسلامی را از آنچه در شأن این جامعه نیست، پاکسازی کنند و مردم را از راه نادرست برگرداند و بیدار کند و به سمت کمال و سعادت حرکت دهند.

وی  عنوان کرد:  هرگز راهی که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برای آن قیام کرد، به فراموشی سپرده  نخواهد شد.

کارشناس مسایل دینی در پایان خاطر نشان کرد: محتوای زیارت اربعین احیا و زنده نگاه داشتن حرکت و هدفی است که امام حسینعلیه السلام برای آن به شهادت رسید.

حجت الاسلام علوی  ادامه داد:  امروزه به لطف خدا پیاده روی اربعین تبدیل شده به یک نماد و بزرگترین نشانه برای وحدت کشورهای اسلامی و به خصوص شیعیان جهان اسلام .

ارسال نظرات