احسان پور اسماعیل گفت: معلمان باید از الگوهای وارداتی، کهنه و تقلیدی محض پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۳۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

معلمین از الگوهای وارداتی پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهار محال و بختیاری؛ احسان پوراسماعیل در حاشیه  دوره یاوران ولایت ویژه فرهنگیان که در مشهد مقدس برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ما، معلم را سکاندار آموزش تربیت و نیروی انسانی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: معلمین باید از الگوهای وارداتی، کهنه و تقلیدی محض پرهیز کنند.

وی به نقش معلم به عنوان الگوی اخلاق در امر آموزش اشاره داشت و بیان کرد: تقویت باورهای صحیح، رعایت شاخص‌های دینداری، تحلیلگری و آرمان‌خواهی شاخصه های یک معلم تراز انقلاب می باشد.

استاد دانشگاه با اشاره به سخن امام صادق(علیه السلام) که می فرمایند " با غیر زبانتان مردم را دعوت کنید" خاطرنشان کرد: از این حدیث می‌توان دریافت که یک دانش آموز از عمل معلم خود اصول اخلاقی را آموزش خواهد دید.

پور اسماعیل با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد شاگردان در شخصیت پذیری خود نقش معلم را بسیار موثر می‌دانند عنوان داشت: آموزگار الگوی با نفوذ است که نمی‌تواند نسبت به اصول اخلاقی خویش بی تفاوت باشد چراکه محدوده اخلاقی‌اش فراتر از خود و در واقع اخلاق و عمل معلم در جریان آموزش به مراتب بیشتر از سخن و کلام بر شاگردان اثر خواهد داشت.

وی به فرمایش امام علی علیه السلام در خصوص بینش اسلامی معلم اشاره داشت و گفت: آن حضرت می‌فرمایند" هرکس خویش را پیشوای دیگران قرار داد باید اصلاح خویش را بر اصلاح دیگران مقدم بدارد و پیش از آنکه خود مردم را با زبان خود دعوت نماید با سیرت و رفتار خود دعوت کند، کسی که معلم و ادب کننده خویشتن است در احترام سزاوارتر است از کسی که معلم و مربی مردم است

ارسال نظرات