رحیم روحی
سخنران شب سوم حسینیه ثارا... اردبیل:
مراسم عزاداری شب سوم دهه محرم با حضور سینه زنان محله محمدیه اردبیل در حسینیه ثارا... و سخنرانی حاج آقای نجاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۱۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷
حجت الاسلام نجاری سخنران مراسم شب سوم ماه محرم در حسینیه ثارا... اردبیل با بیان اینکه هدف از عزاداری برای امام حسین صرف سینه زدن و گریه کردن نیست گفت: در گذشته هم امام حسین (ع) عزادار زیاد داشته است اما حماسه دار و حماسه ساز نداشته است. اگر نگاه ما به عاشورا تنها نگاهی عاطفی باشد و از روی احساسات مصائب عاشورا را پیگیری و مجالس را برپا و گریه کنیم پس تکلیف و وظیفه خود را نشناخته ایم.

نجاری ادامه داد : گریه کردنم برای امام حسین (ع) آسان است اما حماسه داری برای ایشان بسیار سخت تر است.ما باید حماسه دار حسین (ع) باشیم نه تنها گریه کن و غمگین و اشک ریز حسین، حماسه داری از آن جهت سخت است که جان نیاز دارد تا در راه و هدف امام حسین (ع) فدا شود.

سخنران شب سوم دهه محرم در حسینیه ثارا... اردبیل افزود : ما برای حماسه داری و زنده نگه داشتن راه و هدف شهدای کربلا باید یزید زمانه خود را بشناسیم و در عین حال بدانیم حسین زمانه کیست. در هر زمانی و حتی زمان ما عمر سعد ها ، شمر ها و یزید هایی وجود دارند و در مقابل این ها حسین ها یی هم هستند که بدنبال احقاق حق و سربلندی پرچم اسلام هستند.

نجاری شناخت تکلیف و وظیفه را یک امر مهم دانست و افزود : ما باید تکلیف خود را روشن کنیم ما باید یزید و شمر زمانه را بشناسیم ، شعار امام حسین شعاری ابدی و جهانی است اینکه می گوئیم کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا فقط یک شعار برای گریه و ماتم برای آن حضرت نبوده و آنچه مهم است شناخت و عمل به آن شعار است.اگر ما نوحه بخوانیم عزاداری کنیم بر سینه و سرمان بزنیم امام یزسد زمانه و حسین زمانه را نشناسیم به تکلیف خود عمل نکرده ایم. رضا شاه هم مجلس روضه برپا می کرد و خودش دم در کفش میهمانان را جفت و مرتب می کرد اما این همان عزاداریی بود که انگلیس می خواست ، مجلس عزایی که صرفا گریه و زاری باشد بدون اینکه امام زمان و یزید زمانمان رابشناسیم.مجلسی که هدف نداشته باشد و تکلیف در آن معلوم نباشد. پس امروز وظیه ما خطیر تر است باید عزاداری های ما آگاهانه و از روی اعتقاد و عمل به تکلیف و وظیفه باشد.


در شب سوم دهه محرم عزاداران محله محمدیه اردبیل با حضور در حسینیه ثارا... به عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات