در گفت‌و‌گو با نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شد؛

پیشرفت های پزشکی کشور حاصل تکیه بر دانش بومی است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروزه پیشرفت‌های ارزشمند و مفیدی در بخش پزشکی هسته‌ای با تکیه بر دانش بومی در داخل کشور صورت گرفته است و باید به تلاش روز‌افزون در این مسیر ادامه داد.
کد خبر: ۸۵۲۶۷۵۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حسین طلا با اشاره به نیاز سوخت 20 درصدی کشور در سال‌های گذشته در مجتمع امیرآباد گفت: یک زمانی  در راکتور امیرآباد برای تولید رادیو دارو‌ها نیاز به سوخت 20 درصد داشتیم  که  کشور ایران برای ادامه کار درخواست سوخت از کشور‌های مربوطه داشت و این کشور‌ها اعلام  کردند که ما زمانی به شما سوخت را می دهیم که تجهیزات هسته‌ای را متوقف کنید.

وی افزود: شهیدان هسته‌ای و جمعی از دانشمندان با بومی سازی علم وهمت و تلاش مضاعف، کاری کردند که امروز حدود 850 هزار  بیمار ما که نیاز به رادیو دارو‌ها داشتند اغنا شوند و اگر توانستیم استقلال کشور را نگه داریم مدیون شهدا و علم آن‌ها هستیم و حفظ و حراست از این دستاوردها ارزش والایی دارد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پیشرفت در مسیر هسته‌ای را منوط به تلاش و همت مضاعف دانست و تصریح کرد: امروزه  پیشرفت‌های ارزشمند و مفیدی در بخش پزشکی هسته‌ای با تکیه بر دانش بومی در داخل کشور صورت گرفته است و باید به تلاش روز افزون در این مسیر ادامه داد.

طلا با اشاره به تاثیر بیانات مقام معظم رهبری در ایجاد احساس آرامش در بین دانشمندان گفت: امروز برای ما تعیین می‌کنند که مراکز و دانشمندان  ما را بازرسی کنند و مدام در مذاکرات بهانه‌گیری می‌کنند که این حرکت به خیال آن‌ها تمامیت ارضی کشور را زیر سوال می‌برد و آرامش را از دانشمندان خواهد گرفت، اما کشور ما با وجود رهبری هوشمند و با بصیرت، احساس آرامش را به دانشمندان هسته‌ای  انتقال داده است که اگر همگی به این خودباوری رسیده باشیم دیگر تحریم‌ها هم اثری نخواهند داشت.
ارسال نظرات