نماینده ولی فقیه در استان سیستان بلوچستان با تاکید بر اینکه وفاداری به ارزش‌های انقلاب، ملت ما را بر مشکلات چیره می‌کند گفت: منشا بسیاری از مشکلات امروز، فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب است.
کد خبر: ۹۴۱۰۳۶۱
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج از چابهار، آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه پنجشنبه در آیین یادواره شهید شاخص کشوری، سرلشکر شهید "حاج‌قاسم میرحسینی" با اشاره به خصوصیات رفتاری این شهید والامقام اظهار داشت: اخلاص و شجاعت شهید میرحسینی زبان‌زد است و سردار حاج‌قاسم سلیمانی در وصف این شهید گرانقدر اینگونه می‌گفت که « وقتی میرحسینی به خط مقدم جبهه می‌آمد، حضورش مایه دلگرمی رزمندگان بود»

وی تصریح کرد: شهدا، برگزیده خداوند هستند و خداوند جایگاه شهادت را برای اولیای ویژه خود قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان بلوچستان تاکید کرد: خداوند از میان بندگانش، شهید را انتخاب می‌کند و اگر شنیدید کسی به شهادت رسید بدانید قطعا دارای خصوصیت ویژه‌ای بوده که خداوند مقام والای شهادت را برای وی انتخاب کرده است.

آیت‌الله محامی با بیان اینکه شهید میرحسینی و همه شهدا نیز دارای خصوصیات ویژه‌ای بودند اظهار داشت: شهید میرحسینی ویژگی‌هایی همچون اخلاص، عبادت، مناجات شبانه و نماز اول وقت را در کنار همه سختی‌های جبهه و در خط مقدم داشت اما هیچوقت از خودش تعریف و تمجید نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط با خداوند انسان را قوی و شجاع می‌کند عنوان کرد: همه ما باید زندگینامه و سرگذشت شهدا را به خوبی بخوانیم و بدانیم و مرام آن‌ها را الگوی خود و فرزندانمان قرار دهیم. ما محتاج نگاه، عنایت، هدایت و دستگیری شهدا هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان بلوچستان با تاکید بر اینکه شهدا زنده هستند گفت: اگر ما به درستی راه و مسیر آن بزرگواران را ادامه دهیم قطعا خشنود خواهند شد و همین راه پُرعزت مقاومت و راهی که شهدایمان رفتند، نسخه شفابخش مشکلات کشور است.

وی خطاب به مسوولان بیان کرد: باید برای ترویج راه و روش شهدا، در طول سال برنامه‌های موثری داشته باشیم و صرفا به یک مناسبت اکتفا نکنیم.

این آیین با حضور پُرشور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی و رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن همایش‌های منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

سرلشکر شهید "میرقاسم میرحسینی" در سال ۱۳۶۵ در شلمچه و عملیات کربلای پنج، پس از ساماندهی نیروها در حین عملیات بر اثر اصابت مستقیم تیر دشمن به ناحیه پیشانی به مقام والای شهادت نائل آمد. این شهید گرانقدر از یاران نزدیک سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود.

ارسال نظرات