تجلیل از مادران و همسران شهدا در بام ایران

آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۳۸
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها) گفت: این روز را که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده گرامی می‌داریم و ابراز می‌کنیم صبر و استقامت مادران و همسران شهدا در طول ۸ سال دفاع مقدس و پس از پیروزی انقلاب ضامن پایداری نظام اسلام است.

فریبرز نجفی با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها ) روحیه گذشت و فداکاری برای مقتدای خویش را در درون فرزندان خود نهادینه کرده بود افزود: روحیه ایثار مادران و همسران شهدا از تفکر حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها) نشأت گرفت است لذا اگر زنان در طول ۸ سال دفاع مقدس با همسران و فرزندان خود همراهی نمی‌کردند، مردان با این اراده قوی، راهی جبهه‌های جنگ نمی‌شدند.

نجفی با اشاره به نقش زنان به ویژه مادران و همسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: بانوان فداکار ما با صبوری و پیروی از ولایت‌فقیه همواره منادی خط سرخ شهیدان بودند و باید در معرفی آنان و تکریمشان تلاش کرد.

مدیرکل بنیاد استان خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی زنان نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع و سازندگی داشتند در هشت سال دفاع مقدس 6500 شهیده و 8000 جانباز زن نشان از این نقش ارزنده دارد.

وی در پایان اظهار کرد: امروزه تنها کسانی که با صبر و استقامت راه امان شهدا را تبیین کردند مادران و همسران شهدا هستند هم به لحاظ سبک زندگی و هم رفتار، تنها الگوی مسلم و مسجل همسران و مادران شهدا حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها) است.

در پایان این همایش از 6 مادر و همسر چند نسبت ایثارگری تجلیل شد.

ارسال نظرات