سردار زارع کمالی گفت: اگر واقعا رسانه ای دنبال دفاع از حق زن است باید حقوق آن ها را در سبک زندگی و خانواده و مسائل اصلی ان ها دنبال کنند.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۲۵
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع کمالی جانشین سپاه الغدیر استان یزد  در نشست تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: شخصیت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در همه ابعاد بصیرتی، ولایت مداری، معنویت و تقوا، عفت، فرزندآوری و فرزندپروری، همسرداری شخصیت برجسته‌ای است که الگویی برای زنان قرار گرفته است.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در همه عرصه حضور به موقع و فعالی را داشت و توانست مدال اولین شهید راه ولایت را از آن خود کند و ما هم باید امروز از سیره آن حضرت درس بگیرم.

جانشین سپاه الغدیر یزد با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی زنان در همه ابعاد و عرصه‌های جامعه ادامه داد:بانوان جامعه ما از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در حین و بعد از انقلاب تا به امروز ثابت کرده اند حضور فعال و مثمر ثمری را در همه عرصه‌ها داشته اند تا جایی که امام راحل فرمودند مردان ما مدیون زنان شیردل هستند و مردان به تبع زنان وارد میدان شدند.

سردار زارع کمالی تصریح کرد: نگاه انقلاب اسلامی به زنان بسیار متفاوت از نگاه غرب و شرق به زن است بطوریکه بر خلاف نگاه غرب که بر پایه سکولاریسم و لیبرالیسم است و نگاه شرق که زن همیشه زنان در حاشیه و کم ارزش هستند، نگاه انقلاب اسلامی به زن نگاهی عزت افرین، کرامت بخش، عفت بخش و استقلال دهنده هویت شخصیتی که در بطن جامعه قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: در جنگ امروز که کانون خانواده و سبک زندگی را هدف قرار داده است زنان بیشترین نقش را ایفا می‌کنند و اگر روزگاری در سخت مردان پیش قراول بودند امروز در جنگ افکار و روانشناختی امروز زنان در نوک پیکان این هجمه قرار دارند.

سرار زارع کمالی اذعان کرد: وظیفه زن امروز شناخت از دشمن و نقشه‌های ان است چرا که کلید پیروزی در هر کار زار شناخت دشمن و نقشه‌های ان است تا راهکار‌های مقابله با ان را بدانیم.

وی ونگاری فکری، علمی و فرهنگی نقشه اصلی دشمن در جنگ شناختی عنوان کرد و افزود: زنان وظیفه مهمی که در سبک زندگی و همسرداری، فزرندپروری و فرزند آوری دارند را باید بخوبی ایفا کنند تا جامعه بتواند در مقابله هجمه‌های دشمن دوام بیاورد.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد با ضروری دانستن دوری زنان از تفکرات غربی عنوان کرد: زنان باید به جای یاش و ناامیدی که دشمن در صدد ان است باید با نگاه به ظرفیت‌های خود ضمن امیدافرینی، سیره بزرگانی، چون حضرت زهرا (س) را چراغ راه خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در نوع تفکر و اعتقادات مردم دارند و لذا در ترویج سبک فاطمی این رسانه‌ها هستند که باید حرف برای گفتن داشته باشند و از این رو رسانه‌ها باید از پرداختن به مسائل فرعی زنان که هدف دشمن است اجتناب کنند و در زمین دشمن بازی نکنند.

سردار زارع کمالی افزود: اگر واقعا رسانه‌ای دنبال این است که از حق زن دفاع کند باید حقوق آن‌ها را در سبک زندگی و خانواده و مسائل اصلی ان‌ها دنبال کنند.

وی ابراز کرد: هفته زن با شعار ولایت اجتماعی بر مبنای سبک زندگی حضرت زهرا (س) از دوم بهمن ماه آغاز خواهد شد با تلاش بسیج جامعه زنان استان یزد با ۴۰ عنوان برنامه تا هشتم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: روز اول هفته زن با شعار زن؛ نهضت علمی و فناوری و جهش تمدن فکر که برجسته‌ترین برنامه این روز همایش بانوی هزار اسلام توسط بسیج طلاب است.

وی با بیان اینکه روز دوم این هفته، زن؛ سیره فاطمی، ایمان اگاهانه و زیست مومنانه نام گرفته است افزود: حضور و نقش پررنگ زنان در روز‌های شیوع کرونا بی بدیل بود به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب هم به این حضور فعال اشاره داشتند و در این روز مستندی از تلاش این زنان جهادگر منتشر خواهد شد.

سردار زارع کمالی توزیع بسته‌های معیشتی به زنان سرپرست خانوار و اهدای هدیه روز زن را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین برنامه روز سوم هفته زن در استان یزد برگزاری کارگاه‌های تبیین الگوی سوم و تجلیل از مادران فعال اجتماعی و کارافرین است و با توجه به شعار روز چهارم باعنوان، زن فرهنگ سازی و ازدواج آسان، جشن ازدواج آسان و اهدای جهیزیه از شاخص‌ترین برنامه‌های این روز است.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد، همایش بانوان ادارات، همایش زنان موفق در زمینه فرزندآوری و تجلیل از مادران دارای ۴ فزرند به بالا، اردوی کویر نوردی بانوان، کاشت نهال به یاد مادران آسمانی، ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات خانگی و کارگاه‌های آموزشی و مهارت افزایی را از دیگر برنامه‌های هفته زن در استان یزد دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات